PandArte

Falfestést minden korosztálynak!

2013. november 14. - PandArte
A falfestéses téma mindig nagyon izgat! Hogy miért? Mert bátornak kell lenni ahhoz, hogy belevágjunk...kiválasszuk azt a témát, grafikát és színkombinációt, amit aztán évekig nézegetünk és szeretünk. Én eddig ezt még nem tettem meg, de egyszer biztosan rászánom magam, mert olyan klassz miliőt lehet létrehozni a segítségükkel. Ebben a postban egy olyan leányzó mutatkozik be, aki leginkább a gyerekszobák falait szereti kipingálni saját grafikáival:)
574463_466604810060408_768735019_n.jpg
998765_529348563786032_1537600896_n.jpg
 

Neszmélyi Réka 24 éves és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem tervezőgrafika szakán diplomázott. Jelenleg is ott tanul a grafika mesterszakon, de idén szeptembertől a tanári szakot is felvette, mert a hosszútávú tervei közé tartozik, hogy a tanítást, a grafikus létet és a falfestést valahogy összehangolja.

 
" A falfestéssel teljesen véletlenül találkoztam. Egy ismerősöm megkeresett, hogy egy önkéntes munka keretén belül kifestenek egy kórházi várótermet és keresnek még embereket. Érdekelt, hogy milyen falra dolgozni, mert teljesen mások a méretek, más fajta tervezést igényel, így örömmel vállaltam a kihívást. Itt találkoztam először falfestéssel, aztán nemsokkal rá megkerestek, hogy egy orvosi rendelőbe kifesthetném a  várótermet, és ennek nagyon megörültem, mert itt már a tervezés is az én dolgom volt.
IMG_9591.JPG
IMG_9609.JPG
4-5-04.jpg

Ez volt az első munkám, cirkusz témában készültek állatok, porondmester, bohóc...persze azóta már többmindent másként terveznék, de kedves emlék volt az orvosi rendelőn dolgozni, mert a várakozó gyerekek nagy lelkesedéssel figyelték, hogy alakulnak a  figurák, hozzátették az ötleteiket és én próbáltam bevonni őket, amennyire csak tudtam, ekkor fogalmazódott meg bennem, hogy akár ezzel lehetne valamit kezdeni...

Elkezdtem utánajárni, hogy kik foglalkoznak itthon hasonlóval és mik a kínálatok a  falfestés terén. Nagy meglepetésemre, nem igazán találkoztam hasonló kezdeményezéssel, hogy a falfestés teljesen személyre szabott tervezési folyamat végeredménye legyen és az adott térhez illeszkedjen. A legtöbb falfestéssel foglalkozó csoport, vagy alkotó, híres rajzfilmfigurákkal dolgozik, sokszor sablonokat használva, alig találtam olyan munkát, ami egy saját grafikai világon alapul.

Ezen felbátorodva kezdtem el csinálni a  facebook oldalamat, hogy minél több emberhez eljuthassanak a figuráim és az ötleteim. Eleinte főleg ismerősökön keresztül kaptam megrendeléseket, aztán egyre több emberhez eljutott az oldalam és a munkám.

A fő gondolat az, hogy a falfestés szóljon annak, aki kéri. Szeretek a térhez passzoló színekkel dolgozni, és a család, vagy megrendelő ötleteire alapozni, sokszor egy közös emlék, egy kedvenc állat, egy játék, vagy érdeklődési kör adja a tervek alapját és aztán addig alakítgatjuk közösen, amíg bele nem szeretnek a tervekbe, hiszen ez több évre szóló kép, így fontos, hogy tényleg emlékekre és gondolatokra épüljön, hogy minél hosszabb életű lehessen. Azt mindig nagy örömmel veszem, ha a gyerekek, akiknek a  terveket készítem, rajzolnak nekem, sokszor vicces ötleteik vannak és nagyon élvezik a közös tervezést.

14411_418746824846207_1190924902_n.jpg

1384279_569814789739409_1532397235_n.jpg
Neszmélyi Réka - a tervező és kivitelező

A grafikáim nem kifejezetten gyerekeknek szól, olyan figurákkal próbálok dolgozni, amik egyaránt élvezhetőek felnőtteknek és gyerekeknek, hiszen egy család életterébe kerülnek. Ennek köszönhetően, viszonylag széles skálára tudom tenni a megrendelőimet. Persze főleg fiatal szülők keresnek, gyakran az első baba születése előtt, hogy picit otthonosabbá tegyem a hamarosan megszületendő baba szobáját, de nagyon élveztem azokat a munkáimat, ahol egy teljesen más közegnek kellett falfestést tervezni, például egy borbárban. Mindig nyitott vagyok az új megkeresésekre, az új ötletekre.

304207_447298508657705_1127812790_n.jpg

Rathauskeller Budakeszi, ahol szintén Réka festette a falakat

Szeretem, ha a megrendelő irányítja a folyamatot, neki kell megtenni az első lépést és elmesélni a saját kis történetüket, hogy megismerhessem őket, az életterüket és utána én abból már el tudom kezdeni a tervezést, amire persze mindig több javaslatot teszek, hogy lehessen választani az irányok közül. "

Rékát is munkáit megtaláljátok a reKU facebook oldalán!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása