PandArte

Ismeritek a legínyencebb magyar csokik készítőjét?

2014. november 19. - PandArte

Képzeljetek el egy forgószél sebességgel pörgő 27 éves lányt, aki a csokikészítésben találta meg a boldogságát. A legjobban akkor érzi magát, ha a pár négyzetméteres, kis családi cukrász műhelyében minél extrémebb ízű bonbonokat készíthet, hiszen imád kísérletezgetni. Nála vendégeskedtem nemrég, és miközben bepillantást nyerhettem az életébe, készítettünk pár finomságot is:)

IMG_6283.JPG

A Lady Lavender Csokoládé Manufaktúra Óbudán található, Római fürdőn. Ennek nagyon megörültem, ugyanis kiderült, hogy Gyulyás Gyöngyvér, a manufaktúra alapítója és lelke, szinte a szomszédom:) Már a telefonbeszélgetéseink alatt is éreztem, hogy egy nagyon energikus és vidám lányról van szó, de erről élőben még jobban megbizonyosodtam...percek alatt a kapuból a műhelyben találtam magam és már el is kezdte a csoki temperálását, miközben lelkesen mesélt nekem.

Korai kezdetek

" Amikor általános iskolás voltam és kaptam zsebpénzt a nagyszüleimtől, nem telt úgy el nap, hogy ne vettem volna magamnak egy tábla csokit, amit hazafelé az úton elrágcsáltam. Akkor még nem tudtam, hogy van különbség csoki és csoki között...ezt igazából akkor fedeztem fel a legjobban, amikor elutaztam a családommal Svájcba, Franciaországba vagy Olaszországba, és bementünk pár igazi kézműves csoki manufaktúrába. Onnantól kezdve szerettem bele igazán ebbe az édességbe. "

PicMonkey Collage_14.jpg
Közben fahéjas kakaós, kávés-narancsos-gyömbéres
és makadámdió likőrös bonbonokat készítettünk

Nem volt tudatos döntés

" Az, hogy már négy éve én is kézműves csokik készítéséével foglalkozok, nem volt tudatos döntés. A rajongásom meg volt, de nem gondoltam volna, hogy egyszer valóság is lehet belőle. Amikor felvételiztem a főiskolán akkor sem volt ez szempont, álomkép volt az egész. Aztán egyszer szerettem volna karácsonyra olyan csokikat adni a szeretteimnek, amiket én készítek. Így elmentem egy helyre, ahol megmutatták, de csak nagyon az alapokat ismertetve, hogyan lehet ezt kivitelezni. A fogadtatása elsöprő volt és egyben meghatározó is, hiszen onnantól kezdve kezdtek el tőlem rendelni az ismerőseim saját készítésű csokikat, ez a kör pedig egyre jobban bővült. "

Saját műhely a tesó szobájából

" 2012 tavaszán vágtam bele saját műhelyem kialakításába. A húgom férjhez ment, megüresedett a földszinti szobája, én pedig lestoppoltam magamnak:) Onnantól kezdve, fél éven keresztül, éjjel-nappal azon dolgoztam, hogy a legfinomabb csokikat készítsem el. Nem mentem el továbbképzésekre, egyedül kísérleteztem ki minden apró lépést és mozzanatot, és azóta is egyedül dolgozok a legszívesebben, nem szeretem kiadni a munkát a kezemből. "

PicMonkey Collage1_1.jpg

PicMonkey Collage2.jpg

Több mint 200 féle egyedi íz

" Nagyon fontos számomra, hogy olyan ízekkel készítsek csokikat, amiket mások nem használnak. Szeretek újszerű és meghökkentő lenni...imádom például sajtokkal kombinálni a csokik ízvilágát, ebből a közönség kedvence a gorgonzola sajtos bonbon, de a gombákba is beleszerettem. Szarvas, róka, trombita, pöffeteg, a lényeg, hogy gomba legyen:) Ami nekem ebből a legjobban ízlett, az a fehér csokis, karamellizált hagymás, pöffeteg gombás verzió volt! A különböző friss alapanyagok miatt a kínálatom változó, hiszen sok minden szezonális. Vannak ízek, amiket sokszor készítek, de van olyan is, amit csak egyszer tudtam.

IMG_835900.jpg

IMG_8629_10.jpg

A pálinkafesztiválra például olyan bonbonokat vittem, amikbe tettem különböző zöldségekből készült lekvárt ( medvehagyma, cékla, répa, zeller ) és az annak megfelelő zöldségpárlatot is. Van olyan, amikor gyümölcsökkel, virágokkal, libamájjal, füstölt paprikával, kolbásszal vagy füstös dohánnyal dolgozok...erre persze nem mindenki vevő, hiszen ezek elég extrém ízek, de rengetegen vannak, akik kifejezettem igénylik a szokatlan kombinációkat. "

IMG_6216.JPG

IMG_6282.JPG

A csokikra nagyon jó visszajelzés, hogy az országjáró fesztiválokon hamar elkapkodják és egyébként összeszámoltuk, Gyöngyi most fogja átlépni az 1.000.000 bonbont, ennyit készített azóta, mióta ebből él hivatásszerűen.

Viszonteladóknál nem nagyon lehet megtalálni a Lady Lavender csokikat. Gyöngyi nem tesz semmilyen mesterséges anyagot az édességekbe, tartósítószert sem, így az üzletek nem tudják garantálni, hogy három hét alatt eladják a szállítmányt. Csak rendelésre, frissen készít mindent, készleten nem tart csokikat. 

A weboldalán meg tudjátok rendelni a kiszemelt csokikat, és ami még izgalmas, hogy 4-6 fős csoportokban, részt tudtok venni  Lady Lavender workshopokon, ahol ti is megtanulhatjátok, hogyan készülnek a kézműves csokik!

A jövőben pedig remélem, hogy Gyöngyi minél hamarabb megnyitja álmai csokizóját, ami provence-i stílusban fog pompázni, tele levendulás dekorokkal, és nem csak csokikkal, hanem sütikkel is várja majd az édesszájúakat! Ez azért egy kicsit a mi álmunk is egyben:)

IMG_0772_vizjel0.jpg

IMG_865400.jpg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása