PandArte

Vintage hatású játéktároló a nappaliba

2017. szeptember 11. - PandArte

Nálunk a nappali a fél gyerekszoba! Ármin játékai leginkább ott férnek el, meg hát ugye ott vagyunk a legtöbbet, így ő is ott szeret lenni:) A rengeteg apró és nagy játéknak szerettem volna egy olyan tároló ládát, ami passzol a lakás hangulatához, hogy legalább este, amikor elpakolok, legyen egy kis rend. Nos, hát ilyet nem találtam, így elkészítettem én!

picmonkey_collage_159.jpg

Ami fontos volt számomra, az a kis vintage hatás. Ilyen hangulatú az étkező asztalunk, a nappali bútorunk, több kiegészítő és a padló is...pontosabban kicsit provence-i, vidéki. Fehér alapon, koptatott világos barna kombót szerettem volna és sikerült is elérnem:)

Ismét a Trilak két termékét választottam, amit pont ilyen festésekre találtak ki. Bondex Vintage Effect a festék neve, több alapszín is létezik belőle, én a fehéret választottam. A tökéletes vintage hatás elérése érdekében pedig még a Bondex Metal Effect aranybarna verzióját is használtam. 

img_2199.JPG

Így készült

 

Miután megvettem a teljesen sima, fenyőből készült faládát, kicsit lecsiszoltam, és már kentem is az első réteget! Ami ennél a festéknél különleges, hogy miután lefestettem, jelen esetben egy lécet, a felesleget már töröltem is vissza egy papírtörlővel! Mindezt azért, hogy a fa erezete látható legyen, és vintage hatást kapjunk! Két óra száradás után jött a második réteg, ugyanezzel a technikával.

Extraként én még egy krétatáblát is választottam, amit a láda elejére csavaroztunk fel. Szerintem így még jobban néz ki a kis ládánk, és hát nem titkolt célom, hogy Ármin majd rajzolhasson rá krétával később, ha már tud:) A krétatáblát ugyanúgy kezeltem végig, mint a ládát.

picmonkey_collage4_11.jpgpicmonkey_collage6_4.jpg

Aztán következett az legizgibb rész, a waxolás! Ez ilyen viaszos hatású krémszerű bevonó anyag, beltéri bútorok karbantartása és dekorációja céljából. Nagyon óvatosan kell használni, mert könnyen túlzásba lehet esni, és utána nincs lehetőség javításra, csak újrakezdésre. 

img_2338.JPG

Így nézett ki a két réteg után a láda, a waxolás előtt

A waxot egy ronggyal vittem fel, tényleg keveset egyszerre, pöttyöket vagy csíkokat rajzolva, amiket aztán a rongy tiszta részével gyorsan elsikáltam, ezt viszonylag erősen kell csinálni. Kefével is lehet egyébként csinálni. Direkt a láda aljával kezdtem, hogyha esetleg nem menne elsőre, az kevésbé látszik:) Nagyon élveztem, sok játéklehetőséget ad ez a wax. Én kicsit visszafogottabban használtam, de lehet sokkal erősebben is, pláne a sarkoknál például.

picmonkey_collage8_1.jpg

img_2344.JPG

img_2345.JPG

img_2343.JPG

Ilyen lett a waxolás után

img_2347.JPG

Élőben egyébként sokkal jobban látszódik a vintage hatás, és ha a fény éppen úgy esik rá, nagyon szépen, visszafogottan, kicsit bronzosan fénylik is. A láda mérete pont ideális, sok játék fér bele. Ha nektek is tetszik ez a stílus, érdemes kipróbálni ezeket a termékeket, mert nagyon könnyű otthon is a használatuk, és nem is vesz sok időt igénybe. A kiszerelés miatt pedig jó pár kisebb tárgyra és bútorra is elég 1-1 doboz. Amiket használtam, megtaláljátok a Trilak Festékstúdiókban, ha pedig éppen elfogyott, meg is lehet rendelni!

img_2350.JPG

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása