PandArte

Vagány Jógafesztivál Budapest közepén!

2018. június 04. - PandArte

Ha eddig még csak kacérkodtatok azzal a gondolattal, hogy jógázzatok, próbáljátok ki Petraflow óráit, és egyből megértitek, miért egyedülálló dolog is ez a mozgásforma! Egy kis ízelítőt most ebben a posztban is kaphattok, és az is kiderül, hogyan jutott el Petra a reklámszakmából odáig, hogy megszervezze a legizgalmasabb Jógafesztivált Budapesten!

33902789_1165997790206506_4321626733531889664_n_1.jpg

Mi volt az a pillanat, amikor örökre beleszerettél a jógában?

Hét éve történt. A reklámszakmában dolgoztam, ahol elég rosszul viseltem a szakmával járó stresszt. Munka után mindig órák teltek el, mire lelkileg feldolgoztam az aznapi történéseket, és végre elkezdhettem az estét. Egy kolléganőm javasolta, hogy próbáljam a jógát – magamban csak legyintettem, hogy „á, az tuti nem nekem való” - , de azért elmentem megnézni. Óra után úgy éreztem magam, hogy végre el tudtam engedni a napot, és még fizikailag is szuperül átmozgatott. A jóga picit olyan, mintha összegyúrtak volna egy pszichológust, és egy edzőtermet, 1,5 óta alatt teljesen rendbe tesz. Ez azért elég jó deal, nem? :) - meséli Szappan Petra jógaoktató.

Ami a legfontosabb, MIÉRT, imádod annyira?:)

Egy végtelen út, tanulási folyamat, aminek mindig új-és új szépségét, mélységét fedezem fel. Rendkívül szép, és szórakoztató, magáról az életről szól egy matracnyi hely laboratóriumában, ahol magadon kísérletezel.

Hosszú út vezetett odáig, hogy oktató legyél, vagy egyértelmű volt, hogy az szeretnél lenni?

Egyáltalán nem terveztem, hogy oktatni fogom. Egyszerűen csak érdekelt minden, ami jóga, ezért elkezdtem oktatóképzésekre járni, hogy a tudásom elmélyítsem. Innen klasszikus a story, az egyik oktató lebetegedett, nem tudta más helyettesíteni, így beugrottam helyette. Meglepve tapasztaltam, hogy tetszik a dolog, így elkezdtem többet helyettesíteni, majd lassan saját órám is lett, ahol végre mélyebb tapasztalatot szerezhettem az oktatásban.
34050210_1165997610206524_8620163662750941184_n.jpg33896765_1165997220206563_7145942900340162560_n.jpg

Fotók: Kiss Lenke 'Dalocska'

Melyik irányzat a kedvenced?

Ashtanga <3 Emellett gyakorlom, és tanítom a vinyásza flow irányzatot is, illetve egyre jobban izgat az ülés, és a meditáció is.

Eleinte hol tanítottál?

A Mandala Jógastúdiókban kezdtem. Itt marketingesként kezdtem a pályafutásomat, majd szépen lassan átkerült a hangsúly az oktatásra.

Hogyan léptél aztán ki az önállóság felé, a PETRAFLOW Pop Up jógákkal?

A rooftop jógák ötletével indult. Szerettem volna, ha a jóga azokhoz is elér, akik abban tévedésben élnek, hogy nem nekik való ;) Ezért elkezdtem  vonzó, inspiráló helyszíneken jógákat tartani, amit imádtak az emberek, így a növekvő érdeklődés újabb ötleteket, újabb projekteket szült.

33467717_1164373250368960_6026497186882125824_n_1.jpg

Jóga óra a Hotel President tetőteraszán - fotó: Jenes Diána

 Mi történik egy ilyen órán, miért több egy ilyen jógaóra, mint pl a Mandalában volt?

Azt semmiképpen nem mondanám, hogy „több”, inkább más hangulatú. Egy élményjóga, a gyakorlásod ünnepe. Mindenkinek mást jelent: sokaknak az első találkozás a jógával, mivel sokan jönnek, akik így nyilatkoznak: „Már régóta szerettem volna kipróbálni a jógát, de valahogy sohasem jutottam el, most láttam ezt a különleges helyszínt, programot és arra gondoltam, hogy itt a megfelelő alkalom.” Annak, aki régebb óta gyakorol, egy ínyencség, egy kis inspirálódás, egy kiszakadás a napi rutinból, haverkodás a többi jógással, stb.

 Mik lettek a kedvenc helyszíneid, ahol időnként tartasz órákat?

Betegesen vonzódom a tetőkhöz :D Így a President Hotel, és az Aria Hotel Budapest tetőterasza a szívem csücske. De akadnak gyönyörű panorámák a Balatonon is, ahova az új eseményeimet tervezem majd. Emellett csodálatos helyszín a Le Bistro terasza a Kopaszi-gát zöldjében, közvetlenül a Duna-parton.
34484288_1722797141139648_7838159772959375360_n.png

Hogyan jött az ötlet, hogy megszervezz egy vagány jógafesztivált, a Yoga Connection Budapestet?

Nagyon régóta dédelgetem ezt az álmot, de valahogy sohasem volt merszem így egyedül belevágni. Mostanra értem meg rá, illetve már egy ideje „nyúz” vele a barátom, hogy vágjak már bele, és mostanra fáradtam el ellenállni :D Viccet félretéve: Az a tapasztalat, hogy még mindig rengeteg az előítélet a jógával szemben, így a fesztivállal célunk többek között a következő tévhitek eloszlatása:

 - a jóga lassú
- a jóga unalmas
- a jóga célja a nyújtás
- a jógához vegetáriánusnak, vallásosnak stb. kell lennem
- a jóga a nők „sportja”, és még sorolhatnánk…

Június 10-én az Akvárium Klubban megrendezésre kerülő YOGA CONNECTION BUDAPEST végre egy sallangmentes vagány, városi jógafesztivál, ami mindenféle misztikumoktól mentesen mesél a jógáról, profi, hiteles jógaoktatók tolmácsolásában. A fesztivál Facebook oldalát itt találjátok:)

4_masolata.jpg

Mekkora falat volt ez számodra?

Mindig is gondoltam, hogy nagy kihívás lesz, de nem sejtettem volna, hogy tényleg ekkora elköteleződést, odaadást igényel. Régebben a Mandala Jógastúdiók keretein belül már szerveztem pár fesztivált, azt hittem sejtem, hogy kb mivel jár, de amikor az ember a szerelemprojektjét – és ezen keresztül nyilván önmagát – valósítja meg, az teljesen már motivációs szint. Most már valójában fél éve  - változó intenzitásban természetesen -, de erről szól az életem, de szerintem ne is lehetne, vagy inkább nem is érdemes ezt másképp csinálni. Már most rengeteget tanultam, változtam, értem a projekt kapcsán, nagyon hálás vagyok mindenkinek, aki arra bíztatott, hogy vágjak bele, életem egy legnagyobb kihívása, és legjobb döntése is egyben!

Mire vagy a legbüszkébb ennek kapcsán?

Megtiszteltetés, és hatalmas boldogság számomra, hogy a fesztiválra elfogadta a meghívásomat két nemzetközi jógi „sztárvendég” is a Boys of Yoga /Global Project/ csapata és FELIX PRICE/UK/. Amikor külföldre utazom egy-egy jógaworkshop-ra, mindig inspiráltan, új tudással, új ötletekkel feltöltve érkezem haza. Arra gondoltam, hogy ezt a lehetőséget megteremtem az itthoni jógiknak is, és meghívom a srácokat, hogy kicsit kiléphessünk az itthoni világunkból, és megtapasztalhassuk, hogy mások hogyan gondolkoznak a jógáról.

30704436_1415694928534905_3724492277910373126_n.jpg

Boys of Yoga

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása