PandArte

Ha szereted a zenét, csak így hallgasd!

2019. április 23. - PandArte

Nagyon sok női tervezőről írtam, vagy olyan ötletről, ami mögött szintén egy-két nő áll, de olyanról ritkán, amit egy férfi álmodott meg! Emiatt is különleges lesz most ez a poszt, de a téma miatt is, hiszen a zenéhez kapcsolódik, amit imádok:)
mojo.jpg

Amikor megláttam a MOJO hangfalakat és fülhallgatókat, egyből megtetszett hogy vagányak, mégis letisztultak, hogy színesek, mégis bele tudnak olvadni az otthonunk hangulatába...naná, hogy a türkiz a kedvencem:) Először a design fogott meg, aztán ahogy kipróbáltam hármat is közülük, meg is győztek örökre! Elképesztően jól szólnak és könnyű kezelni is mindegyiket. Azt egyáltalán nem gondoltam volna, hogy magyar tervezésűek, de nagyon megörültem neki, így nagy zenerajongóként itt a helye a blogomon! 

mojo-plus-square-5.jpg

Ez a típus a másik nagy kedvencem...és elképesztően jól is szól:)

Az egész márka mögött Mátrai Miki áll, aki eredeti végzettségét tekintve fotós. A fotózás által kerülte bele 16 éve a reklámvilágba, amiből 11 évig a Friendly reklámügynökség alapítója és kreatív igazgatója volt. Az idei évtől viszont hivatalosan is kiszállt minden reklámügynökségi érdekeltségéből és már csak a MOJO márka termékfejlesztésével és márkaépítésével foglalkozik.

Milyen indíttatásból született meg a MOJO, miért szerettél volna ezzel foglalkozni?

Már kisgyerekként teljesen oda voltam az elektronikai kütyükért, érdekelt hogy miként tud egy eszköz hasznos kiegészítője lenni az emberek mindennapi életének. Nagyon érdekelt a termékgyártás folyamata, az hogy egy ötletből, milyen lépések mentén lehet egy kézzel fogható eszközt legyártani. Az ügynökségemmel hosszú éveken keresztül nagy nemzetközi elektronikai márkák (Nikon, Samsung, Fuji) hazai és regionális kommunikációjáért feleltünk. Számtalan alkalommal lehetőségünk volt gyárakat látogatni és belelátni a termékfejlesztés folyamatába, ez felnőttként még nagyobb hatással volt rám. Olyannyira, hogy 2010-ben elhatároztam, hogy elkezdem tudatosan megismerni és megtanulni ezt a világot ezért elutaztam Ázsiába, azon belül is Kínába, ahova azóta is évente 4-5 alkalommal visszajárok.
mojo_bulika-4.jpg

dsc_0003_1.jpg

A reklámok által sugallt, fals illúzió világgal egyre kevésbé tudtam azonosulni és mindig azon gondolkoztam, hogy miként lehetne értéket teremtve márkát építeni. Mindezek mellett, az is megfogalmazódott számomra, hogy sokkal jobban hiszek az erőszakos, multi szemléletű kommunikáció helyett egy személyesebb, őszintébb kommunikációs stílusban, ami sokkal jobban barátként tekint a fogyasztókra, nem pedig az excel táblában egy rubrikaként. Az ügynökségi világban számtalan tehetséges hazai alkotóval, kreatív gondolkozóval dolgoztunk együtt és pont azon álmodoztam, hogy mennyire izgalmas lenne velük közösen egy márkát felépíteni, amikor az egyetlen megkötés az, hogy amit létrehozunk arra mindenki büszke legyen és maga a folyamat minden pontja is élvezettel teljen. Ez lett a MOJO:)

13239910_891540487634450_3789327765786730247_n.jpg

Miket árultok pontosan?

Főképp elektronikai eszközöket, első termékeink hordozható bluetooth hangfalak voltak, de ma már közel 25 különböző eszközt gyártunk, a speciális töltőkábeltől kezdve a prémium bluetooth DJ fejhallgatóig. Vásárlóinkkal folyamatosan szoros kapcsolatot ápolunk, így az új termékfejlesztéseinkbe már kezdetektől fogva bevonjuk őket. Az így megszületett új MOJO termékek közös, a fogyasztói igényekre reflektáló eszközök

Megszületett itthon az ötlet, hol zajlik a gyártás?

Ez egy eléggé összetett folyamat, hiszen az első termékeink valóban nem itthon készültek. Viszont a kezdetektől fogva azon dolgoztunk, hogy a MOJO márka minden szempontból hazai márka legyen. Most már büszkén kijelenthetjük, hogy az idei évtől a termékeink nagy részét már itthon szereljük össze. Igaz ezzel bonyolítjuk a helyzetünket, de ugyanakkor nagyon nagyon örömmel tölt el, hogy minden termékünket itthon, szinte egyenként szereljük már. Ezáltal is tudjuk garantálni a magas minőségű termékeket, mert minden folyamatban aktívan részt veszünk és az a termék, amit a fogyasztó megvásárol garantáltan a legjobb minőségű.

Egyébként nehezen találtátok meg a gyártót?

Az elmúlt közel 9 évet töltöttem ezzel, nem egy egyszerű történet, de legalább tele van kihívásokkal :) Nem is a gyárak megkeresése volt a nagy falat, hanem a bizalom, a tiszta, mindenki számára érthető kommunikáció a folyamatosság kiépítése. Ázsia teljesen más világ, más kultúra, más ízlés, más szempont rendszer, ezt kellett megtanulnunk összehangolni és egy folyamatot felépíteni. Erre egy dedikált csapatot hoztunk létre, akik napi szinten járják az alkatrész gyártó partnereinket. Már több tucat gyárral dolgozunk együtt, akik az apró alkatrészektől kezdve, az akkumulátoron át egészen a bluetooth chip-ig mindent egyedileg gyártanak nekünk. Sőt vannak már hazai gyártó cégek is akik szinten nekünk dolgoznak már.
mojo-plus-square-21.jpg

47229432_1831815703606919_3978977141759934464_n.jpg

Miben különböznek a Ti termékeitek mondjuk a Media Marktban találhatóaktól?

A termékeink nagy részét egyedileg, kézzel szereljük össze, kerüljük a gépi automatizálást, így 100%-os minőségi garanciát tudunk biztosítani a vásárlók számára ebből adódóan nálunk nem igazán fordul elő hibás vagy rossz minőségű termék. Egyre több termékünket doboz nélkül, műanyag és papír felhasználása nélkül értékesítjük így a fogyasztók olyan tartóban, táskában kapják meg tőlünk a termékeket, megvédi a terméket és a vásárlás által nem keletkezik feldolgozandó hulladék. Annak ellenére, hogy a termékeink nem tömeggyártásban készülnek mégis mindenki számára elérhetõ fogyasztói áron kínáljuk. Bár sok megkeresést kapunk viszonteladóktól, de még ragaszkodunk a kizárólagos webes értékesítésünkhöz.

Hányan dolgoznak most a csapatban?

Nem szabad elfelejteni, hogy eléggé startup állapotban vagyunk még :) Folyamatosan bővülünk, növekszünk. Jelenleg 8 kollegával dolgozunk napi szinten. Most mindenki csinál mindent. Pont a hatékonyság érdekében minden komolyabb döntésnél a csapat involváva van annak érdekében, hogy minden szempontból a legjobb döntést hozzuk. Legyen szó akár új termékfejlesztésről vagy együttműködésről, marketing aktívitásról. A fő irányvonalakat korábban én terveztem, ami inkább egy intuítiv folyamat volt. Ahol csak lehetőségünk van rá több profi hazai szakembert vonunk be a termékek megtervezésébe.

Látom sok ismert magyar ember is szereti a dolgaitokat, kik ezek?:)

Járva a világot, mindig rá kell jönnöm arra, hogy itthon hihetetlen tehetséges kortárs alkotóink vannak. Akik számtalan művészeti ágban kimagasló értéket teremetenek. Személyes felelősségemnek és küldetésemnek tartom azt, hogy ezek a művészek bemutatkozzanak nálunk és megismertessük őket a MOJO követőivel. Így elsősorban a kommunikációnkban velük készítünk közös aktívitásokat, de hamarosan egy közös platformot is létre fogunk hozni, ahol általuk tervezett egyedi kapszula MOJO kollekciók is elérhetőek lesznek.

46915752_1828921370563019_7018470448543301632_n.jpg

FollowAnna

14355731_966521466803018_6973333945689582575_n.jpg

Halott Pénz

14441118_979836042138227_8717907583794606302_n.jpg

Margaret Island

12002105_759121924209641_8378344413727895899_n.jpg

Wellhello

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek