PandArte

Napsütötte PandArte Toszkánában

2013. június 30. - PandArte

Már nem emlékszem mikor láttam a Napsütötte Toszkána című filmet, az viszont tisztán él bennem, mekkora hatással volt rám. Lehet, hogy közhely, de azóta vagyok kíváncsi erre az olasz vidékre. Évekig tudtam csillapítani vágyamat azzal, hogy jó párszor megnéztem még dvd-n, de idén nyáron eljött a nagy lehetőség, hogy végre el is utazzak oda. 

Toscana 162.png

A csoportos utat az egyik kedves ismerősöm szervezte, mert ő nagyon sokszor volt már kint, és ismeri a legjobb helyeket:) Egy hétig buszoztunk Toszkánában, gyönyörű szállásunk volt, és rengeteg várost bebarangoltunk...de nem is szaporítom tovább a szót, kalandozzunk inkább!

Toscana 005.jpgSzállás, kilátással

Toscana 134.jpg

Toscana 141.jpg

A szállásunk Lajatico - tól nem messze ( itt született Andrea Bocelli ) egy magas domb tetején volt, a képen láthatjátok milyen házban:) A kilátás olyan volt, mintha folyamatosan képeslapokat, vagy festményeket nézegetnék, egyszóval lenyűgöző. Innen indultunk minden nap, hogy felfedezzük a kisebb és nagyobb városokat.

Első nap : Siena és San Gimignano

Toscana 025.pngTeljesen őszintén, egyik városban sem néztem meg az összes nevezetességet, de talán még a felét sem...egyrészt időnk sem volt annyi, másrészt pedig inkább csak szerettem volna jól érezni magam, és rácsatlakozni a toszkán flowra:) Éppen ezért, ahogy megérkeztünk Siena lélegzetelállító főterére, Piazza del Campo ( ami egyébként Európa egyik legnagyobb középkori tere), készítettem pár képet, majd leültem meginni egy isteni cappuccinot! 

Toscana 015_1.jpg

DSC_0024.JPG

Toscana 010.jpg

Toscana 012.jpg

DSC_0066.JPG

Ugrós fotó: Szabó Zsuzsanna

Természetesen a városnézésből a Duomo épülete sem maradhatott ki, de megismerkedtünk Európa egyik védőszentjének, Sienai Szent Katalinnak a szülőházával is. 

Toscana 006_1.jpg

DSC_0042.JPG

DSC_0044.JPG

Toscana 013.jpg

DSC_0007.JPG

" Siena a gótika fellegvára, csigavonalban egymásra tekeredő utcáival maga a megkövült, érintetlen középkor. " Imádtam ezt a várost, de San Gimignanot talán még jobban:)

Toscana 027.png

San Gimignano, vagy más néven a tornyok városa, a mai napig hűen őrzi középkori vár maradványait, városstruktúráját, és hát a tornyait, amiből egyet meg is másztunk! Amint a tetején megpillantottam a kilátást és a tájat, kirázott a hideg!

DSC_0089.JPG

Toscana 020.jpg

Toscana 018.jpg

Toscana 019.jpg

Szerencsénk volt, mert épp valamilyen ünnepség volt a városban, így a főtéren régi idők gyönyörű bemutatóit láthattunk. Amikor a fiatalok úgy dobálták a zászlóikat, mint a már említett Napsütötte Toszkánában, teljesen meghatódtam:)

DSC_0066_2.JPG

DSC_0077_1.JPG

DSC_0076.JPG

Miután már kellőképpen kifáradtunk a toronymászástól, és a hegymenetektől, akkor találtunk egy hangulatos helyet, ahol ittunk egy kis hűsítőt, majd megettem életem legfinomabb fagyiját, és most egy cseppet sem túloztam!!! Nem tudom leírni, mennyire zamatos volt a banán és telített az erdei gyümölcs, egy biztos, fagyitól egészen idáig még nem rázott ki a hideg, amikor megkóstoltam:)

DSC_0094.JPG

Toscana 016.jpg

Szóval az első nap végére kellőképpen elfáradtunk, nagyon altatni senkit sem kellett. Hamarosan folytatom a beszámolót, addig is itt van még pár olyan kép, amit a különböző kézműves boltokban lőttem, mert Toszkánában csak úgy virágzik ez a létforma, amitől teljesen elolvadtam!!!

Toscana 090.jpg

Toscana 087.jpg

Toscana 089.jpg

Toscana 024.jpg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása