PandArte

Chez Dodo macaronjai elvarázsolták egész Budapestet

2015. február 01. - PandArte

Van a belvárosban egy varázslatos hely, ahol egy bájosan játékos Tündér, éjjel - nappal azon szorgoskodik, hogy a világ legfinomabb macaronjait elkészítse nekünk. Naponta több száz darabot is megsüt, mindegyiket gondos odafigyeléssel és hatalmas szeretettel, aminek köszönhetően még az is macaron rajongó lesz, aki eddig kétkedve figyelte az apró francia desszert térhódítását. Budapest első macaron manufaktúrájának történetét ismerhetitek most meg. 

picmonkey_collage_16.jpg

Sütéssel, főzéssel vezettem le otthon a munkahelyi stresszt

" A nevem Dóri, de a macaronrajongók csak Dodoként ismernek. Kis korom óta imádok sütni, Anyukámnak is mindig segítettem a konyhában. Később, amikor reklámügynökségnél dolgoztam, esténként sütéssel, főzéssel vezettem le a felgyülemlett feszültséget. Szerettem kísérletezni, a szakácskönyveket pedig megszállottan gyűjtöttem:) Egyszer a kezembe akadt a híres francia mestercukrász, Pierre Hermé könyve, és ott láttam meg életemben először a macaront...ez kb. három éve volt. Elsőre beleszerettem ebbe az apróságba, majd sikerült is megkóstolnom itthon egy kicsi kávézóban, ahová Franciaországból érkeztek a macaronok. "

10888651_769102699850707_1398494197301871789_n.jpg

Elképesztően bonyolult macaronokat készíteni

" Annyira ízlett ez az apró sütemény, hogy eldöntöttem, egy szép napon én fogom készíteni a világ legjobb macaronjait. Elkezdtem a kutatómunkákat, hogy megtudjam hogyan tudom elkészíteni a legtökéletesebben ezeket a mennyei finomságokat, de bárhogy is próbálkoztam, nem sikerültek. Hamar rá kellett jönnöm, hogy az első ránézésre édes kis semmiségnek tűnő macaronok készítése a konyhában végezhető legbonyolultabb tevékenységek közé tartozik. Közben találtam egy csupán egy napig tartó macaron tanfolyamot Párizsban, ahová a szüleim és a barátaim segítettek eljutni. Ott reggeltől estig csak ezzel foglalkoztunk, így mindent megtudtam a különböző technikákról és fortélyokról. "

1932328_756240974470213_5684011662107195656_n.jpg

img_0375.JPG

Minden pénzemet a tökéletes minőségű alapanyagokra költöttem

" Amikor hazajöttem minden pénzemet mandulalisztre, porcukorra, belga csokoládéra és gyümölcsökre költöttem. Hosszú hónapokat töltöttem a tökéletes minőségű alapanyagok felkutatásával, miközben napról napra, hétről hétre ezerszám készítettem az egymás felé fordított színes kis mandulás kagylócskákat közepükön a krémek királynőjével, az ezerarcú ganache-sal. A kinti tapasztalataim alapján már sikerültek a macaronok, úgyhogy elkezdtem kitalálni különböző ízkombinációkat. "

10891607_776531442441166_7003442799117715983_n.jpg

10653755_789981644429479_1717850498317085936_n.jpg

Minden egyes harapás kiragad a valóságból

" A pisztáciás macaronomat natúr és pirított pisztáciával, istenien krémes pisztácia pasztával, egy csipetnyi fleur de sellel és belga fehércsokoládéval készítem. Az Élise macaronom rószaesszenciával és licsivel bolondított belga fehércsokoládés ganache-t rejt magában, közepén friss málnapürével. Hervé gazdag mézeskalácsos csokoládé töltelékének sóskaramella szíve olvad szét a szájban, Marion pedig kókuszos-lime-os ízvilágával kiragad a szürke télből. "

Megszületett a saját macaron manufaktúra

" Úgy teltek a napjaim, hogy hazaértem a munkából este hétre, nyolctól pedig már sütöttem is a macaronokat, sokszor hajnali háromig, annyira ízlett mindenkinek. Kinőtte magát ez a dolog, ezért írtam egy üzleti tervet, amiben eleinte egy cukrászüzem szerepelt, ami kiszolgálja a megrendelőket. Egyedül nem tudtam volna elkezdeni a megvalósítását semminek, de egy régi barátom, Peti segített nekem és kitaláltuk, hogy inkább egy macaron manufaktúrát nyitunk, ahol kávézni is lehet. Megszületett a Chez Dodo ötlete, amihez még Pálfi Dani is csatlakozott, aki már jártas a vendéglátásban, mindketten teljesen tudtak azonosulni ezzel a világgal és bíztak bennem. További barátaim is sokat segítettek:) A Chez Dodo grafikai világát Laki Eszter álmodta meg, Hitka Andris és Szegő Gábor pedig az enteriőért felelős. "

1908473_762474863846824_6093835678355655980_n.jpg

img_0377.JPG

Naponta több mint 300 macaron készül

" December közepén nyílt csak meg a manufaktúra, de szinte azóta sikeres. Egy nap kb. 300 db macaron készül és a hét minden napján nyitva tartunk, de úgy tűnik ez a darabszám is kevésnek bizonyul:) Nagyon örülök, hogy ennyire ízlik az embereknek amiket készítek, hiszen minden macaronomban benne van a kézműves cukrászat odaadó igényessége, a csodás alapanyagok bájos harmóniája és benne vagyok én is, minden rajongásommal, csodálatommal. Mert a magam naiv módján hiszem, hogy egy falatnyi sütemény képes lehet kiragadni térből és időből, képes lehet egy pillanatra zárójelbe tenni a világot, mert akkor és ott csak az íz és az élmény számít. "

img_0401.JPG

img_0427.JPG

Chez Dodo macaron manufaktúra

A poszt végére érve, alig várom, hogy holnap legyen és ismét mehessek pár macaronért:)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása