PandArte

Dekorálj házi készítésű pecséttel!

2014. május 07. - PandArte

Emlékszem, gyerekkorromban voltak pecsétjeim, amikkel imádtam nyomdásat játszani! Azóta már eltelt minimum 20 év, de még mindig rajongok értük, persze most már egészen más miatt:)

Szerintem nagyon jó velük dekorálni például borítékot, vagy kis zacskót, amiben a saját termékedet árulod, de egy képeslap fő motívuma is lehet. Ha ti is szeretitek ezeket az aprónak tűnő, de annál fontosabb kis dekorációs eszközöket, akkor érdekelni fog titeket hogyan tudtok akár Ti is elkészíteni egyet!

artistamp_product_122608_140305151317_1.jpg

Káposztás Judit saját grafikái alapján, kézzel készít különböző pecséteket gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt. Őt kérdeztem meg arról, mi fán terem is ez, hol lehet alapanyagokat beszerezni hozzá és hogy Ő éppen miért ebbe a tevékenységbe szeretett bele:)

Miért kezdtél el pecsétekkel foglalkozni?

Grafikusként gyakran nézegetem más művészek weboldalait, blogjait. Nagyon szeretem Geninne Zlatkis akvarelljeit, a kézzel faragott pecsétekkel az ő blogján találkoztam először. Gyönyörű pecséteket készít, az ő munkái inspiráltak arra, hogy én is kipróbáljam a pecsétfaragást. A különböző hagyományos grafikai eljárások - mint például a linómetszés - amúgyis nagyon közel állnak hozzám és ez egy kicsit rokon műfaj.

Itthon ez még nem annyira elterjed nem igaz?

Amennyire én tudom ilyen fajta kézzel faragott pecsétkészítéssel itthon senki sem foglalkozik. Mielőtt elkezdtem készíteni a pecséteket igyekeztem tájékozódni a beszerzési forrásokról, de itthon egy üzletben sem találtam meg a szükséges alapanyagot, a könnyen faragható, puha gumilapot, így külföldön kezdtem el keresgélni.

Hogyan lehet pecsétet készíteni házilag? 

Az első, számomra legizgalmasabb feladat a minta, motívum megtervezése. Miután ezzel megvagyok, a mintát pauszpapírra átrajzolom puha grafit ceruzával. A pauszpapírt a gumilapra fektetem a grafitos felével lefelé és rásimogatom a mintát. A motívumot természetesen a gumilapra közvetlenül is rálehet rajzolni, csak arra kell ügyelni, hogy a minta tükörképe lesz látható pecsétlenyomatként, ennek különösen feliratok esetében van jelentősége.

1610020_237461649789394_305020237416763759_n.jpg

artistamp_product_122608_140127151738_1.jpg

Ha a motívum rákerült a gumilapra, akkor precíziós késsel vagy, sniccerrel körbevágom és linómetsző késsel a vonalak mentén figyelmesen kifaragom a minta rajzolatát. Több próbanyomatot is készítek, így javítgatom a mintámat, a felesleget a minta körül precíziós késsel távolítom el. Ha már elégedett vagyok a pecsétlenyomattal, akkor ráragasztom a pecsétgumit a fatalpra és már készen is vagyunk... :)

Minden alapanyagot külföldről kell beszerezned?

A gumilapot külföldről rendelem, a linómetsző készletemet és a precíziós késemet szintén külföldről szereztem be, de ezeket itthon is meglehet vásárolni művészellátó üzletekben, nem túl drágán. A pecséttalpakat pedig a szomszéd utcában lakó asztalos készíti. Nagyon hálás vagyok neki, hogy a nagyszabású bútorkészítési projektek mellett, hajlandó elkészíteni nekem a pecsétalapokat.

Miért szereted ennyire a pecséteket és kiknek készíted?

Nagyon szeretem megtervezni a pecséten szereplő mintákat, motívumokat, a pecsét kifaragása pedig megnyugtat, jókat lehet közben elmélkedni a világ nagy és kicsi dolgairól. Sokan vesznek pecsétet gyerekeknek ajándékba. Nagyon kedveltek a pároknak készült egyedi pecsétjeim, amelyeken nevek vagy a kezdőbetűk szerepelnek, ezeket vagy a pár rendeli meg vagy nászajándékként veszik. De sok egyedi megrendelés is befut hozzám, gyakran kell logópecséteket kifaragnom.

10106_217091305159762_1483914932_n.jpg

artistamp_product_122608_140305153912_4.jpg

artistamp_product_122608_140127150740_3.jpg

A páros pecséteket egyébként főként esküvői meghívó, boríték, ültető kártya díszítésére. De a pecsétekkel nagyon szép, egyedi csomagolópapírt lehet készíteni, képeslapok, ajándékkártyák, gyerekeknek készülő meghívók, füzetek dekorálására is jók és persze játékra!

Milyen színekben lehet gondolkodni?

Most már rengeteg különböző színű pecsétpárna szerezhető be. Az a legjobb, hogy ezek úgy vannak kialakítva, hogy nagyon pontosan lehet beszínezni velük a pecséteket, így például más színű lehet a virág szára és a virág feje. A legjobb vizes alapú festékkel átitatott pecsétpárnát használni, mert ilyenkor a pecsételés után visszamaradó festékfelesleget egy nedves anyagdarabbal letörölhetjük és nem fognak keveredni a színek.

artistamp_product_122608_140127143437_2.jpg

1655836_212223812313178_700567769_n.jpg

Neked van sajátod?

Igen, természetesen elkészítettem az ArtiStamp feliratot. Amint jut rá időm, a logómat is megtervezem és abból is biztos fog pecsét készülni.

És képzeljétek, Judit nekem is készített egy pecsétet, mégpedig a legújabb PandArrte logoval, amihez majd türkiz színű párnát is kapok!!! Ezúton is nagyon köszönöm, már rég vágytam egy ilyenre, annak pedig különösen örülök, hogy kézzel készült:)

unnamed_9.jpg

Judit Artstamp facebook oldalát itt találjátok, grafikus munkáit itt, termékeit pedig ezen a meska oldalon tudjátok megvásárolni! 

1497620_189477184587841_1624603201_n.jpg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása