PandArte

Gyurmából design ékszer - Hobbiból hivatás!

2015. június 14. - PandArte

Kecső Laura idegenforgalmi szakon végzett közgazdász, de mindig is tudta, hogy csakis olyan munkában fogja megtalálni önmagát, amelynek alapvető része a kreativitás, az alkotás. Közel 4 éve már, hogy a mindennapjait az ékszerkészítés tölti ki, legújabban KeLau néven készít ékszereket, amik a geometria változatos alakzataira épülnek. 

unnamed_4_12.jpg
Mikor szeretted meg az ékszerkészítést?

Gyermekkorom óta jelen van az életemben az alkotás iránti vágy, már az iskolában is részt vettem karácsonyi vásárokon, ahol gipszből, drótból készített karácsonyfadíszeimet, lakásdekorációimat próbáltam értékesíteni, legtöbbször sikerrel. Egészen piciként mindig csodálattal figyeltem Anyukámat, amikor gyurmáztunk, hogy mennyire nagyszerű figurákat tud formálni a két kezével a gyurmából. Akkoriban még csak az a hagyományos, szürkés színű gyurma volt forgalomban Magyarországon, elvétve egy-két színes.

És milyen érdekes az élet, hogy most én formálok ennek az anyagnak a kisüthető változatából ékszereket, vásárlóim szerint „csodákat”. Közel 4 éve már, hogy a mindennapjaimat az ékszerkészítés tölti ki. Hobbynak indult, barátnőim noszogatásának hatására hoztam létre egy oldalt a facebookon (Laura csodaországa), melyen rendszeresen megosztottam a követőimmel a frissen készült alkotásaimat. Hamarosan már nem csak ismerőseim követték az oldalt, és rendeléseket is egyre többet kaptam. 2011 nyarán határoztam úgy, hogy megmérettetem magam szülővárosom egyik legnevezetesebb fesztiválján, a Bikavér Fesztiválon is magam. Ekkor vált a hobbym a hivatásommá.

unnamed_2_15.jpg

unnamed_1_15.jpg

Hogyan építetted fel a márkádat, milyen fontos fordulópontok voltak a KeLau életében?

Kezdetben főként csak figurális ékszerekben gondolkoztam, meseszereplők, népi motívumok, aranyos kis figurák jellemezték a Laura csodaországa ékszereket. Az alapanyag népszerűségének köszönhetően egyre többen kezdtek el hasonló alkotásokkal előállni, amit már nem találtam egyedinek. Már pedig az egyediség nekem lételemem! Ekkor jött a gondolat, hogy milyen jó lenne a már iskolás koromban is kedvelt geometriát belevinni az ékszereimbe, s megszülettek az első letisztult KeLau ékszerek. Tavaly decemberben, a KeLau első karácsonyi vásárán rengeteg pozitív visszajelzést kaptam, ami abban erősített meg, hogy jó irányt választottam. Idén bekerültem a WAMP design vásár tervezői közé is, a június 14-ei első budapesti megjelenésem is nagyon jól sikerült:)

Mitől egyediek az ékszereid?

A KeLau ékszerek a geometria változatos alakzataira épülnek. Egytől egyig professzionális ékszergyurma felhasználásával, kézzel, szívvel, lélekkel készülnek. Maximalista vagyok, és a legkisebb részletekre is szeretek odafigyelni, ami visszaköszön az ékszereimen is. Egyedi színhasználatom, formavilágom és ékszereim mintázatnak hármasa teszi a KeLau ékszereket összetéveszthetetlenné.

Fotók: Horcsinpictures

Hogyan és hol készíted az ékszereidet? 

Ékszereim itthon, a nappalim egyik sarkában kialakított „műhelyemben” készülnek, ami tulajdonképpen egy jó nagy íróasztalt jelent. Innen irányítom a KeLau facebook oldalát, itt bonyolítom a levelezéseket, a marketinget, itt készülnek a fotók, egyszóval minden. Amit a legjobban szeretek ebben az alapanyagban, hogy a kézügyességen kívül, semmilyen különleges eszközre nincs hozzá szükség. Az eszközeim legtöbbike bármelyik normál háztartásban megtalálható.

Mik inspirálnak?

Az igazságot megvallva, tulajdonképpen minden. Van, hogy az utcán sétálgatva látok másokon színeiben jól passzoló ruha összeállítást és ahhoz álmodok meg egy ékszert, van, hogy a természetben megtalálható káprázatos színek hatására születik meg egy-egy ékszer a fejemben. Most legújabban Yayoi Kushama japán festő csodálatos pöttyös alkotásai nyűgöztek le, melyek nagyon inspirálóan hatottak a Dotty kollekcióm összes darabjára.

11295937_507139179438722_4705383595005210105_n.jpg
Mik a jövőbeli terveid?

Tervbe van véve egy jól kialakított, átlátható webshop létrehozása, mely nagyban megkönnyítené a KeLau ékszerek webes vásárlásának menetét. Jelenleg több viszonteladóval is egyeztetés folyik, szeretnék az ország több pontján is elérhetővé, kézzel foghatóvá válni ékszereimmel. Távlati terveimben szerepel a külföldre való terjeszkedés is, nyitott vagyok minden új lehetőségre. Szeretném minél több emberrel megismertetni márkámat, bővíteni a KeLau ékszereket viselők táborát.

Hol lehet megtalálni az ékszereidet?

A KeLau facebook oldalára napi rendszerességgel töltöm fel ékszereimet, melyekből az oldalon keresztül küldött üzenetben lehet rendelni, illetve e-mailen keresztül: info.kelau@gmail.com.

Havi rendszerességgel már Budapesten is találkozhatnak velem a vásárlóim, az Erzsébet téren megrendezésre kerülő WAMP design vásáron. Illetve Budapesten jelenleg két viszonteladóm is található: az Insitu dizájn bolt és a Portéka bolt.

11065952_498229273663046_5437236605707051890_n.jpg

11215069_504602179692422_7680733227426724623_n.jpg

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása