PandArte

Különleges lovas élmény Magyarországon!

2014. október 16. - PandArte

Nagy meglepetést kaptam a születésnapomra, amikor a párom elvitt engem egy olyan helyre, ahol kipróbálhattam a lovaglást. Ez így elsőre még nem is annyira izgalmas dolog, hiszen elég sok lovarda várja már a lelkes amatőröket és profikat is, de Takácsiban egy varázslatosan szép helyen izlandi lovakat tartanak és nevelnek  a legnagyobb szeretettel, családias légkörben!

IMG_6462.JPG

Én igazán ezelőtt az élmény előtt még soha sem kerültem közel a lovakhoz. Sokszor csak messziről csodáltam őket, aminek részben az is volt az oka, hogy pici termetem miatt, nekem ezek hatalmas állatok. Az Izlandi Lovasudvarban viszont minden olyan természetesen és könnyen ment, ami szerintem leginkább annak tudható be, hogy Marika, a lovak anyukája és nevelője teljesen egybeolvadt már az állatokkal. Minden rezdülésüket érzi, tudja mi a jó és a rossz nekik, hatalmas szeretettel és odaadással gondoskodik róluk. Így teljes biztonságban éreztem magam, amikor először ültem a hátukra! Azt még hozzátenném, hogy az izlandi lovak sokkal kisebbek, mint az átlagos pacik, de jóval nagyobbak, mint a pónik. 

IMG_6486.JPG

IMG_5990.JPG

Takácsiban ezen a 15 hektáros birtokon, a Kaczur család minden szabadidejét a lovakkal és a tanyán található többi állattal tölti. Ez nem egy szokványos lovarda, ahová odamész és fél órát lovagolsz x ezer forintért...ide azokat várják, akik tényleg szeretnének megtanulni lovagolni, de leginkább a lovak nyelvén beszélni! Ők már tudják jól, hogy rengeteget kell ezekkel az állatokkal foglalkozni, szinte együtt kell élni velük, ahhoz, hogy kialakuljon egy különleges, bizalmi kapcsolat az ember és a ló között. Marikáék pedig minden apró részletet megmutatnak, ami ahhoz kell, hogy ez a kapcsolat kialakuljon. Nem tartanak távol tőlük, sőt, sokkal inkább bevonnak minket az összes, állat körüli tevékenységbe.

IMG_6455.JPG

IMG_6466.JPG

IMG_6456.JPG

A lovasudvar egy gyönyörű tó mellett fekszik, ahol lehet csónakázni, nyáron pedig fürdeni a lovakkal:) Persze vannak kutyák is, akik nagyon lelkesek minden új ember láttán, de kifejezett állatsimogatót is létrehoztak, ami nem csak a kicsiknek tud élményt okozni! Ja, és a házi quaddal vagányan be lehet járni azt a bizonyos 15 hektárt.

Gyönyörű a birtok

IMG_6465.JPG

IMG_6485.JPG

IMG_6468.JPG

IMG_6450.JPG


Állatsimogató és quad

IMG_6453.JPG

IMG_6482.JPG

IMG_6461.JPG

IMG_6449.JPG

IMG_6467.JPG

Itt természetesen meg is lehet szállni, mi is több napot töltöttünk azzal, hogy legalább a lassú ügetésig eljussunk:) Szóval, ha szeretnétek igazán közel kerülni a természethez és az állatokhoz úgy, hogy nem kell messzire utaznotok és több száz ezer forintot elköltenetek, akkor látogassatok el az Izlandi Lovasudvarba. Nekem ezeken felül még az is nagyon szimpatikus volt, hogy ez nem egy tömeg hely, sokkal privátabb, kicsit olyan érzés ott lenni, mintha neked is lenne egy birtokod:)

IMG_6470.JPG

IMG_6457.JPG

IMG_6463.JPG

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása