PandArte

Régi étkezőasztal új köntösben!

2017. július 02. - PandArte

Belevágtam! Eddig még nem alakítottam át egyik bútorunkat sem, na de most! A régi, kopott étkezőasztalunkat nem szerettem volna kidobni, így inkább egy szuper lazúrozással kerti aszatllá varázsoltam:) Így időtálló marad, védve a környezeti hatásoktól. Nem is olyan nagy meló, mint amekkorának tűnt, érdemes kipróbálni!
picmonkey_collage_141.jpgNa de mi is az a lazúrozás?

Eddig pontosan én ( sem ) tudtam, de a Trilak Festőakadémián Jani, az ezermester felvilágostíott! Nem csak a lazúrozással kapcsolatban, sok más hasznos és innovatív módszert is ellestem, amivel a bútorainkat ápolni tudjuk, vagy éppen új designt adni nekik, de nem szaladok előre, olvashattok majd ezekről is posztokat, tetszeni fog, most viszont maradjunk a lazúrozásnál:)

A lazúrozás lényege, hogy megvdédjük a fából készült tárgyakat, burklatokat az időjárási tényezők és az élősködők ellen, mint például a penészedés. Új színt is kapnak így a " bepácolt " dolgok, de a lényeg inkább a védelmem van! Lazúrozás során a fa felületét, erezetét, természetes mintázatát tudjuk jobban kihangsúlyozni, ezért nagyon fontos a felület előkezelése, csiszolása. 
img_0635.JPGMit használtam?

Én most a Bondex Satin oldószeres vastaglazúrt használtam, amit tényleg nagyon könnyű kezelni! Ez egy nagyon szép, selyemfényű fabevonó lazúr kültéri használatra, minden fatípusra. Tartósan konzerválja a fafelületeket, és környezetkímélő is, hiszen a többi társával ellentétben, feleannyi vegyszert tartalmaz.

A Long Effect technológiának köszönhetően a hatóanyagokat hosszan bocsájtja ki, így hosszú távon a leghatékonyabb védelmet nyújtja a gombásodás és penészedés ellen, de még az ultraibolya sugárzással szemben is hatékony! Ja, és nem mellesleg vízlepergető! Egy doboz bőven elég volt belőle, még jó pár bútorra való maradt:)

img_0625.JPG

Hogyan csináltam?

Ahogy korábban említettem, nagyon fontos a felület előkezelése. Mivel az asztalunk újszerű volt és világos színű, vékony lakkréteggel, ezért nem kellett durván lecsiszolni! Szerencsére Anyukám kölcsön tudott kérni egy kis kézi csiszolót, amivel viszonylag gyorsan el lehetett végezni az alapos munkát. Finom, 180-220 as csiszolópapírt használtam. Ami fontos tulajdonképpen, hogy a felületet nem össze-vissza csiszoljuk, hanem szépen lassan, szálirányban, nem nagyon rányomva a gépet! Mindezt persze kint a kertben, ahol nem számított, hogy poroltam:) Ha viszont régi bútorról és durvább csiszolásról van szó, mindenképpen ajánlott a védőmaszk használata!

img_0632.JPG

csiszolas.jpg

A felső bal oldali képen még látszik a régi lakkréteg

img_0638.JPG

Itt már, a végére teljesen matt lett az asztal teteje

Aznap már nem volt időm lazúrozni, úgyhogy addig szépen biztonságba helyztem az asztalt, lefedve mindennel, nehogy eső érje. Pár nappal később kezdődött a lazúrozás, egy réteggel. Nagyon jó a textúrája ennek a lazúrnak, szépen és könnyen fel tudtam vinni az ecsettel az asztal minden részére. Itt is fontos a szálirány, és a határozott mozdulatok, szépen húzzuk ki a festéket az asztal egyik végéből a másikba, oda - vissza ne fessük. Jani egyébként egyszerűen megmutatja a folyamatot ebben a videóban!

Az első réteg felkenése

egy_reteg.jpg

A második réteg felkenése

2_reteg.jpg

A végeredmény

A második napon megismételtem ezt a folyamatot, hiszen 16 órát minimum várni kell a két réteg között, de már az első után nagyon látványos volt a változás:) Szóval ennyi volt az egész! Most már sokkal nyugodtabban tárolom a régi asztalunkat a teraszon, remélem még jó pár évig! Csak bíztatni tudlak Titeket, hogy vágjatok ti is bele ilyen átalakításokba, mert jó móka, büszke leszel magadra és hát spórolunk is vele!

kulonbseg.jpg

A két réteg közötti különbség

img_0684.JPG

Látványos a végeredmény!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása