PandArte

A tiszta Szeretet fénye - Love Lamp

2021. április 17. - PandArte

Hihetetlen, de Harcos Andi képes arra, hogy Szeretet Lámpákat készítsen! Hogy mik azok? Csodálatos fényforrások, amikből a nagybetűs Szeretet tiszta fénye ragyogja tele az otthonodat és életedet:) Ha nem hiszed, olvasd el a cikket! 

befunky-collage_4_1.jpg

Honnan érkeztél a lámpakészítés világába?

Eredetileg bölcsésznek készültem az egyetemi évek alatt,a diplomámat francia és kommunikáció szakon szereztem, a munkám pedig leginkább a média világára összpontosult. Újságíróként kezdtem, majd televíziózással folytattam, végül a filmgyártásban dolgoztam összesen 15 éven keresztül. Az alkotás, a művészet, a „semmiből" „valamit" teremtés azonban kislány korom óta a az életem része volt. Anyukám akkor női szabó mesterként dolgozott, és amióta emlékeim vannak, ott molyoltam mellette a műhelyben. Mindig is imádtam a kezemmel dolgozni.

Mikor és miért készítetted el az első lámpádat?

Általában az emberek valamilyen nagy nehézség, vagy trauma következtében változtatnak az életükön. Ez velem is így történt: 2015-öt írunk, amikor az akkori szerelmem három év küzdelem után meggyógyult a leukémiából, de a kapcsolatunk sajnos már nem tudott tovább menni. Ott álltam a szabadságommal és éreztem, hogy újjá kell építenem magam. Ezt pedig a hálószobám szentéllyé alakításával szerettem volna elkezdeni. Akkor villant fel a fejemben az első Love Lamp ötlete, de a koncepció az volt, hogy meg szeretném vásárolni.

Ám hosszas keresés után sem sikerült megtalálnom a fejemben látott hatalmas fali konzolt, ami éteri fénnyel ragyogja be a teret. És ott úgy döntöttem, hogy nekiállok magam elkészíteni. A legrosszabb dolog az lehet, hogy nem sikerül, de ezt csak akkor deríthetem ki, ha megpróbálom. Hát sikerült! Kezdetleges technológiával, tele pontatlanságokkal, de sikerült, és ahhoz képest, hogy első próbálkozás volt, szuperül sikerült. Azóta is az ágyam fölött lóg „egyeske“. És azóta is sorszámot kap minden egyes munkám:)

image_9.jpg

image_8.jpg

Látszik, és érződik, hogy mindegyik lámpa egy komoly alkotói folyamat során jön létre, és az is, hogy egy - egy részedet, energiáidat is beledolgozod a lámpákba, jól látom? Mennyire meditatív ez a folyamat a  számodra?

Az első darab megszületését három év fejlesztés követte, mert világossá kezdett válni számomra, hogy ezt szeretném csinálni, ez az, ami boldoggá tesz. Jól érzed, egy teljes flow állapot az egész folyamat. Már ott nem figyelhetek semmi másra, amikor először találkozom a megrendelőmmel. Ez az első találkozás az egész folyamat alapja, katalizátora. Minden idegszálammal és a szívemmel is ráhangolódom a megrendelőmre, igyekszem magamba engedni az energetikai esszenciáját a velem szemben álló lénynek. És amint ez sikerül, megjelenik a szemem előtt egy kép. Sokszor kapok támpontokat, kulcsszavakat is, amikre rá tudok kapcsolódni. És egyszer csak ott állva a térben, ahová majd a fényszobor kerül, elkezdenek beömleni a minták, ívek, színek, formák, a lelki szemeimmel rá tudok vetíteni a falra. Olyan, mint egy belső mozi, vagy festmény.

Aztán hazamegyek, és elindul az anyagba öntés folyamata, hogy megmutathassam a megrendelőmnek is a lénye által generált víziót. Napokig kutatok, mielőtt nekiállok rajzolni. Témától függően tanulmányozom a szakrális geometriát, a növényeket, történelmet, művészeti korszakokat, bármit. Ennek az egyik oka, hogy szeretném kizárni a véletlen másolás lehetőségét, mert a szellemi termékek eltulajdonítása engem is nagyon mélyen érint. A másik oka, pedig a tökéletesre törekvésem, amin egyébként folyamatosan dolgozom. Rengeteget tanít a munkám, jelenleg az önelfogadás, önszeretet és a „hibáim“ elfogadása van terítéken. Folyamatos belső munkában, tanulásban vagyok, amióta a Love Lamp az életem része.

image_10.jpg

image_7.jpg

Amikor készen van a rajz, az egyeztetések után fizikailag is elkezdem megalkotni a fényszobrot. Ott napokig teljesen kikapcsol a rendszerem, elfelejtek enni, pisilni, mindent. Teljes fókuszban kell lennem, mert egyetlen figyelmetlen lépés egy hét munkáját is romba tudja dönteni. Azt hiszem, ilyenkor került az alkotásaimba az az energia is, ami rajtam keresztül jut el a megrendelőhöz. Ez ott nyilvánul meg a legtökéletesebben, amikor kiszállítjuk és felszereljük a helyére. Olyan, mintha életre kelne.

Onnan tudom, hogy valamilyen nálam nagyobb erőből jönnek létre a munkáim, hogy én is minden alkalommal rácsodálkozom, amikor először felkapcsoljuk, és beragyoja a teret. Viccesen hangzik, de tényleg így van. Érzem, hogy én csak egy csatorna vagyok, akin keresztül megnyilvánul valamilyen csodálatos energia. Ez a fény a tiszta Szeretet:)

LOVE LAMP

86766447_3097454016939856_6077363193238257664_n.jpg

image_5_1.jpg

86627643_3094632757221982_1772078303461507072_n.jpg

Milyen alapanyagokkal dolgozol jelenleg és mi érdekel még a jövőben?

 Számomra nagyon fontos a Föld védelme, vérzik a szívem, hogy mit művel vele az emberiség, ezért már a kezdetektől fogva arra törekedtem, hogy amennyire lehet, környezetbarát legyen. Fa keretel és energiatakarékos leddel dolgozom az első pillanattól fogva, az előlap pedig egy speciális, svájci alapanyag, amit üzleti titok véd. Újrahasznosítható anyag, de a következő években az egyik nagy célkitűzésem, hogy valamilyen természetes, vagy újrahasznosított anyagból készíthessem majd őket. A klasszikus Love Lampeken kívül egyébként számtalan fényforrás ötletem van, most is éppen üvegből, illetve fából készítek csillárokat két megrendelőmnek. Nagy vágyam, hogy egy teljes otthon minden egyes fényforrását magam alkothassam meg oly módon, hogy az enteriőrben minden fény azt a hangulatot varázsolja oda, olyan fényerővel és színhőmérséklettel ami a legmegfelelőbb, mindezt olyan különleges és egyedi formában, amiből csak egyetlen készül az egész világon. Szerintem a fény rengeteg dolgot meghatároz az életünkben, nézd csak meg a mindig mosolygó latinokat! Spotlámpát például soha nem tennék nappaliba, vagy hálószobába, mert megöli a meghittséget, és viszonylag kevés arcnak áll jól a felülről jövő reflektorfény :)

Mennyire vagy most tele megrendelésekkel, lehet keresni, vagy most teltház van?

Engem mindig lehet keresni, hát ez az életem. :) Jelenleg 19 megrendelőm vár a szerelemlámpájára, ami fantasztikus érzés. Szerencsére minden egyes megrendelőm érti, érzi azt amit csinálok, így a határidőkkel is elnézőek. Sokszor van olyan is, hogy egy konkrét időpontra kell elkészülnöm, mert meglepetésnek készül, ajándékba. Ez is gyönyörű érzés, hogy sokan "Love Lampben mondják el“. Nagy öröm a lelkemnek, hogy soha nem keresett még meg olyan ember, akinek nem szívesen adtam az energiámból.

133796867_3985580508127198_8279538796956184426_n_1.jpg

73215221_2848764511808809_2845187723591942144_n.jpg

Mennyibe kerülnek?

Nekem ez a hivatásom, és egy végtelen erejű, gyönyörű, belső indíttatás hajt az alkotásban, ezért soha nem a pénz volt az elsődleges fontosságú számomra a Love Lampben. Ha valaki eddig eljutott az olvasásban, talán nem fog annyira meglepődni, hogy az egyediség, a személyes folyamatok, a befektetett munka és a prémium alapanyagok felhasználása okán a klasszikus Love Lampek ára kb. 600.000 forinttól indul jelenleg és a rengeteg lehetőség, méret, forma, szín, díszítés stb. miatt gyakran eléri a milliós összeget is.

Mindig igyekszem árérzékenyen együttműködni, és minden esetben felajánlom a részletfizetés lehetőségét is. Mivel 1-2 hónapot kell rá várni, könnyebb lehet havonta rendezni, mint egy összegben. Lehetőség van Voucher kérésére is, mert sokan szeretnék, ha a megajándékozott is részt vehetne az alkotás folyamatában. Ott is fel szoktam ajánlani, hogy a Voucher összegét csak akkor kell rendezni, ha megajándékozott valóban megrendeli az alkotásomat. A többi, más anyagból készülő fényforrás minden esetben teljesen egyedi árazással születik, hiszen ott találom ki a teljes formát, megvalósítást, mindent.

Egyébként hiszem, hogy a fény mindenkié, és nagyon szeretném elérhetővé tenni a Love Lamp fényét azoknak is, akik nem engedhetnek meg maguknak egy ekkora költséget. Az ötéves terveim között szerepel a Love Lamp Manufaktúra megépítése, ahol már egy környezetbarát, saját fejlesztésű alapanyagból készítünk sorozatgyártott, de általam álmodott fényszobrokat a szélesebb plénum számára. Ezért védettem le már a legelején a technikámat és az egész Love Lamp brandet is.

51193929_2339464129405519_5732590066555944960_n.jpg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása