PandArte

Juccwork színes világa:)

2020. április 25. - PandArte

Színes, vidám és izgalmas ékszereket, kiegészítőket és lakásdekorokat készít Ősz Judit, fonalból és újrahasznosított textilekből, nem tudom hogy csinálja ezt, már majdnem 6 gyerkőc mellett! Az ő útja sem volt egyenes és sima a JuccWork márkája felépítéséig, mint ahogy egyébként senkinek, akiről eddig itt a 9!!! év alatt írtam a blogomon, ettől is olyan érdekes mindenkinek a története!

horgolt_ekszerek.jpg

Őszi Judit eredetileg magyar szakos középiskolai tanárként és művelődésszervezőként végzett az ELTE-n Budapesten és az egri egyetemen, de éppen csak belekóstolta a foglalkozásába, nem sokkal később már megérkezett közéjük az első kislányuk. "A gyerekekkel eltöltött idő visszavezetett oda, ami egész gyerekkorom óta inspirált engem: varrás, rajzolás, alkotás világához és ami felé nagyon is kacsingattam a középiskola végére, ám a „normális” szakma jobb döntésnek tűnt még akkor! "

Miket készítesz JuccWork név alatt?

Örömmel kísérletezem a fonalak végtelen lehetőségével, akár horgolással, akár másként felhasználva azokat. Igyekszem tudatosan élni, észrevenni a kortalanul szépet, s a tömegfogyasztás, a hobbivásárlás helyett a személyesebb, kis szériás darabokat részesítem előnyben magam is. A régi idők mentett textildarabkáit vagy újrahasznosított anyagokat előszeretettel építem be a modern ékszerek alapanyagai közé vagy épp varrott textilfiguráim világába.

Bár a horgolás az ékszereim alapja, a klasszikus kézimunka nem az én asztalom. Igyekszem a saját képemre formálni mindent, amit tudok róla, hogy az alapok új értelmet nyerjenek. Mondhatjuk: a kísérletező kedvemet „horgolom bele” a termékeimbe és ezáltal próbálok új értelmet adni az anyagnak. Vallom, hogy a kevesebb több, hiszen a színek önmagukban is feldobják a legegyszerűbb formákat is. Ahogy a cseresznye a maga nemességében, úgy egy egyszerű ékszer a maga színeivel, formáival is lehet csoda.

received_360312298230475-01.jpeg

img_9163_1_-01.jpeg

img_20190920_173503.jpg

A természetességre törekszem: minőségi pamut, gyapjú, len fonalakkal, ipari maradékból származó pólófonallal, gyapjúfilccel, újrahasznosított vásznakkal, régi textilekkel dolgozom, nem használok műanyagot a munkám során.

Ez csak hobbi számodra, vagy már főállás?

Eleinte ugyanúgy, ahogy sok más alkotó esetén is, csupán hobbi volt. Élveztem, hogy valami új és máshonnan nem visszaköszönő születik meg a kezeim között. Kapott tőlem ajándékba sok barát, a családtagjaink, majd lassan ismerősi körben egyre ismertebbé vált a tevékenységem. Hobbiszinten lassan 7 éve foglalkozom a fonalból és újrahaszosított textilek felhasználásával készített termékekkel, de mindez a 4. lányunk megszületése után nyert végleges „márkanevet” és csak az 5. után lett valódi foglalkozás, ahogy szép lassan kinőtte magát. Szóval egy állandó egyensúlyozás van az anya-énem és a kreatív-dolgozó énem között. Hamarosan pedig ismét egy kicsit visszafogottabb időszak jön a JuccWork életébe, hiszen júliusban megszületik a hatodik gyermekünk.

A kezdetekhez képest miben változott a stílusod?

Sokat gondolkodtam, vajon mi nevezhető a kezdeteknek, hiszen, amióta az eszemet tudom, nekem a játékot, a kikapcsolódást az alkotás jelentette. A legkülönfélébb technikákat próbáltam ki, az általános iskolai papírgyöngy-ékszerektől kezdve, a középiskolai gyöngyfűzésen át, később az üveglencsés ékszerek mentett, illetve újrahasznosított textilekkel való kombinálásáig. Mindig kerestem a nekem való technikát, de hosszú távon egyiket sem éreztem annyira magaménak mint a textilek és később a fonalak világát. Amint megtanultam a horgolás alapjait, azt éreztem: ez az! Ez a legizgalmasabb.

pixlr_20190905113200640.jpg

img_5899-02.jpeg

Aktuálisan most miket lehet rendelni Tőled?

Nagyon sok készleten lévő termékem van, amelyeket a JuccWork hivatalos Facebook oldalán mappákba rendeztem, a webshop pedig nem sokára elindul. Ebben a vírusidőszakban kicsit óvatosabban kezelem a megrendeléseket, hiszen 4 általános iskolás tanul itthon, egy hároméves ovis energiáit kell lekötnöm, mindeközben 2,5 hónap múlva megszületik a kistestvér is, így sokszor jó időgazdálkodás ide vagy oda, nem mindig rajtam múlik, hogy hány óra munkát sikerül egy napból kisajtolnom:)

Tapasztalataid szerint, mik a kedvencek általában és mostanában?

Folyamatosan változik az érdeklődés akár évszakok szerint is. A tavaszi, nyári hónapokban inkább az ékszerek vannak előtérben, de szűk egy éve készült az első babaköszöntő képem, s mostanra az egyik slágertermékké nőtte ki magát, hiszen teljesen személyre szabható színekkel, dátummal, névvel ellátva készül, aminek nagyon szoktak örülni a megajándékozott újdonsült szülők.

img_20191016_082505.jpg

img_1456-01.jpeg

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása