PandArte

Ahol az igazi bőrtáskák készülnek - LAONI műhelylátogatás

2013. május 12. - PandArte

A LAONI-ról nem is olyan rég írtam egy színes postot, amiben láthattátok milyen szép táskákat és egyéb női kiegészítőket fémjelez ez a márka. Azóta viszont Ács Ilona iparművész, a termékek tervezője, meghívott a műhelyébe, ahol bepillanthattam a kulisszák mögé! Imádom ezt a műfajt, megismerni az embereket, akik azon dolgoznak, hogy tökéletest alkossanak, látni a munkafolyamatok lépéseit és beszippantani az alkotás légkörét.

1-02CN8951w.jpg

fotó 1 (3).JPGMaga a LAONI márkanév ugyan még " csak " 15 éve létezik, Ilona már 33 éve diplomázott iparművészként, a bőrrel viszont 14 éves kora óta foglalkozik. Szóval most nem egy olyan tervezőről van szó, aki bontogatja a szárnyait, ennek ellenére Ilona fiatalos lendülete és energiái csak úgy szikráztak a műhelyben, amikor ott voltam:) Nagyon lelkesen mesélt nekem a kezdetekről, arról az időről, amikor plázák egyáltalán nem, de még butikok is alig léteztek, közben pedig körbevezetett és megnézhettem hogyan készülnek a táskák, és karkötők az ő BŐRbirodalmában.

1-02CN8811w.jpgfotó 2 (3).JPG

" Már 14 éves korom óta tudtam, hogy bőrrel szeretnék foglalkozni, az Iparművészeti Főiskolára viszont csak másodszorra vettek fel. A köztes évet közben nagyon hasznosan, egy Rákospalota-i bőrdíszmű gyárban töltöttem, ahol fontos tapasztalatokat szereztem, hiszen ott táskákat gyártottunk. Amikor én tanultam, akkor még léteztek Magyarországon cipő és bőrdíszmű gyárak, a képzés is ennek megfelelően zajlott, éppen ezért én direkt a cipőtervezői szakra felvételiztem, hiszen úgy gondoltam a táskákról az alatt az egy év alatt már eleget megtudtam."

1-DSC_3633.jpg

1-DSC_3612.jpg

" Ahogy befejeztem a tanulmányaimat teljes lendülettel elindultam! Hét évig tervezőként dolgoztam a szombathelyi Sabaria Cipőgyárban, közben párhuzamosan még szakoktató voltam a főiskolán, ezek mellett pedig elindítottam a saját műhelyemet is. Akkor még teljesen más dolgokkal foglalkoztam, azokban az időkben nagyon nehezen lehetett szép színes bőrökhöz jutni, szinte mindenki juhbőrökkel dolgozott. Én is ezt használtam, anilinnel festettem őket, a felületüket pedig mindig egyedien megmunkáltam, így különleges textúrákat kaptak. "

" Szerették a munkáimat. Az Iparművészeti Képcsarnok Vállalatnak voltak abban az időben speciális üzletei, ott árultam őket, a butikok még csak akkor kezdtek el bejönni. Teljesen más korszak volt ez...konkurencia harcok sem voltak a hasonló tevékenységű emberek között, hiszen mindenkinek a munkájára szükség volt, mi, az iparon végzettek szállították a kuriózumokat! Aztán nem sokkal később egyre több butik nyílt, és őket is érdekelték a munkáim...igazából a LAONI márka alapjai ekkor alakultak ki bennem, hiszen azóta is nagyon fontos számomra a színek és textúrák különleges kombinációja. "

 

1-02CN8999w.jpg

1-02CN9135w.jpg

" Amikor a gyermekeim születtek, akkor előtérbe került a saját műhelyem, a többi munkámat le is tettem. Sok olyan pályázaton vettem részt, ahol a cégeknek volt szükségük a marketing kommunikációjukhoz a termékeimre ( pl. MATÁV ), és akkor az ő arculatukhoz kellett kitalálnom dolgokat. Ezek izgalmas feladatok voltak, csak amikor a költségvetéseiket csökkenteni kellett, megszűntek a megrendelések, akkor erősítettem rá a divat vonalra. A férjem egyébként nagyon sokat segített nekem, a LAONI nevet is ő találta ki az Ilona betűiből:) "

fotó 3 (3).JPGIlona korábban nem csak tervezte a táskákat és egyéb kiegészítőket, sokszor ő maga is készítette el. A fenti képen látható csavart bőrkarkötő technikáját például a mai napig ő ismeri egyedül.
Remélem, hogy legalább még 30 évig kaphatunk ebből a varázslatos lendületből és egyedi ízlésvilágból, amit Ács Ilona a LAONI márkával képvisel hazánkban:)

A LAONI jelenéről és legújabb kollekciójáról az előző postomban olvashattok többet. 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása