A TOMS cipőmárka sikere az egyik legszerethetőbb történet a világon. Egy amerikai világutazó, Blake Mycoskie, 2006-ban gyerekekkel barátkozott egy argentínai faluban, amikor azzal szembesült, hogy a gyerekeknek nincsenek cipőik, hogy megvédjék a lábaikat. Segíteni szeretett volna, így megalapította a TOMS vállalatot, ami minden egyes cipő vásárlásakor egy pár új cipőt ad egy rászoruló gyereknek a világon!
Blake egy nagyon egyszerű vászoncipőt választott a márka alapdarabjának, amit aztán ezerféle színben és mintákkal lehet megvásárolni, a befolyt összegből pedig a szegény gyereknek készül az alábbi képeken látható fekete kis cipő. A hidegebb hónapokra természetesen nem ezt kapják a rászorulók, van már téliesített kis csizma is.
Annyira bevált ez a koncepció és az emberek annyira megszerették ezeket a divatos, egyszerű cipőket, hogy az indulás éve óta ( 2006 ) már 35 MILLIÓ PÁR ÚJ CIPŐT ADTAK A RÁSZORULÓ GYEREKEKNEK, és ez a szám folyamatosan növekszik!
" Úgy alakítottuk ki adakozási tevékenységünket, hogy különböző fajtájú cipőket is tudjunk adni az adományozó partnereink visszajelzései alapján, és segítettünk munkahelyeket teremteni oly módon, hogy a gyártást olyan országokban is végzik, ahol adakozunk is. Minden pár TOMS cipőt humanitárius szervezeteken keresztül adunk a gyerekeknek, amelyek szétosztják a cipőket a közösségfejlesztő programjaikon keresztül. "
Felismervén, hogy a sikeres One for One model más globális igényeket is szolgálhat, Blake 2011-ben bemutatta a TOMS szemüveg kollekciót azzal a céllal, hogy minden egyes napszemüveg vagy szemüvegkeret megvásárlása segítse helyreállítani egy arra rászoruló látását.
Majd 2014-ben megszületett a TOMS Roasting Co. azért, hogy fejlődő országokban élőknek ivóvizet biztosítson prémium minőségű kávé vásárlása esetén. A legújabb adomány ötlet a TOMS táska kollekcióhoz kapcsolódik, ami 2015 elején mutatkozott be és biztonságos szülési körülményeket biztosít születési csomaggal és képzett szüléskísérői tréninggel.
A TOMS nemrég jelentette be az együttműködését, Christy Turlington Burns és a 'Minden Anya Számít' kampányában egy limitált kiadású hátizsák és válltáska megjelenésével. Minden egyes táska vásárlásánál, a TOMS egy rászoruló anyának segít biztonságosan világra hozni kisbabáját! Ezen kívül, minden vásárláskor a támogatás egy része a , Minden Anya Számít' globális összefogást segíti ahhoz, hogy a jövőben az egészséges várandósságot támogassák.
A TOMS szerintem zseniálisan ötvözte az egyszerű és segítőkész ötleteteket a mindennapos és szerethető divattal. Milyen jó, hogy ezt a fiatal fiút nem csak a pénz és a hatalom érdekelte...nyilván nem közömbös a jólét a számára, de az alapvető szándéka az volt, hogy segítsen. Ilyen összekapcsolódásokból kellene még vagy 100, ha nem több:)
A TOMS cipők tavaszi kollekciójába ebben a galériában kaphattok egy kis betekintést. Készültek a lányoknak, fiúknak és a gyerekeknek is! A magyarországi TOMS lelőhelyeket ezen a linken találjátok.
Kommentek