PandArte

A természet csiszolt és csiszolatlan szépségei

2015. június 23. - PandArte

Most egy olyan lányt mutatok be nektek, aki a természet csodáiból állítja össze kedvenc ékszereit. Kern Ágnes a csiszolatlan kövekhez, kavicsokhoz és ásványdarabokhoz vonzódik, ezzel a szenvedélyével pedig már sokakat megfertőzött:) 

picmonkey_collage_67.jpg

A DIP vásáron ismerkedtem meg Ágival, ahol nekem is hamar szemet szúrtak a szépséges kiegészítői. Kiderült, hogy nála külön meg lehet vásárolni medálokat és láncokat is, úgy variálhatom össze az ékszereket, ahogy csak szeretném...de nem akarok ennyire előreszaladni! Íme a Zenzero története:

" Végzettségem szerint közgazdász vagyok, de sohasem dolgoztam multinál, irodában. Mindig igyekeztem úgy alakítani az életem, hogy viszonylag szabad legyek, részt tudjak venni például a gyerekeim életében, amíg kicsik és szükségük van rám. Korábban inkább csak az írásban tudtam elképzelni magam, írtam újságot, könyvet, szakácskönyvet, blogot. Aztán szükségem lett valami kézzelfoghatóbbra. " - meséli Ági.

Mióta foglalkozol az ékszerekkel?

Már egészen kis koromban eldöntöttem, hogy egyszer majd "szép dolgokkal" fogok foglalkozni, de ennek csak az utóbbi időben lett helye az életemben. Kerestem magamban, hogy mi az az üzlet, amibe belefoghatnék, amikor egyszer csak ránéztem a fésülködő asztalomra, ahol mindig az aktuálisan hordott 10-20 nyakláncom, fülbevalóm és gyűrűm hever. Innentől egyértelmű volt, hogy ha már ennyire imádom őket, akkor ideje lenne hivatásszerűen is belevetnem magam a bizsuk világába.

10931153_884946268244690_8920241562170067509_n.jpg
11059472_867198256686158_3856130349174371337_n.jpg

Mióta szereted ennyire a kristályokat és miért?

Nagyon érdekes, hogy valójában a kristályok választottak engem. Amikor elindítottam a zenzero.hu-t még nem kristályokból állt a kínálat, csak egy-két darab készült ásványokkal. Viszont gyorsan kiderült, hogy nemcsak én vonzódom különös módon a kövekhez, hanem még nagyon sok nő rajtam kívül. Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy találtam valamit, ami másoknak is hiányzott itthon: a nyers, megmunkálatlan ásványokból készült ékszereket.

Hiszel abban, hogy mindegyik kristálynak megvan a maga jótékony hatása?

Nem. Nem hiszem azt, hogy attól, hogy egy bizonyos ásványt viselünk, attól bármi is megváltozna az életünkben. Azt gondolom, hogy csak mi magunk tehetünk meg bármit is, hogy jobbra forduljanak a dolgaink és ezt sem egy kődarabtól, sem a többi embertől nem várhatjuk el. Ugye azt sem hiszed, hogyha egy bizonyos blúzban mész vizsgázni, de előtte nem tanulsz, akkor nem fogsz megbukni.

Másrészt viszont hihetetlenül gazdag, sokrétű és mély az ásványok világa. Minden kőnek megvan a története, meséje, legendája úgy az ógörögöknél, mint az egyiptomiknál vagy az inkáknál. Természetesen az indiai és a kínai kultúrában is mindig nagy tisztelet övezte az egyes kristályokat. Számomra ezeknek a történeteknek, tanulságoknak a hordozói, szimbólumai a kövek, amelyek így - lelki síkon - tudnak hatással lenni ránk.

11173408_863119407094043_5628582533671880772_n.jpg

10458903_868021133270537_8933166321782139773_n.jpg

10401968_886944511378199_2118154073147106293_n.jpg

Például az onixot, az ametisztet, vagy a jáde követ kiknek ajánlod?

Az biztos és már bizonyított, hogy a színek, de a formák is hatással vannak arra, hogy hogyan érezzük magunkat. Mindenkinek vannak olyan ásványai, amelyek vonzzák és olyanok is, amelyeket valami miatt nem szeret. Ismeretlenül megmondani, hogy kihez milyen kő illene az nagy merészség. Válaszd azt, amelyik mondani, üzenni akar neked valamit. Aztán nézegesd, ismerd meg, simogasd. A legtöbb kő egyébként nagyon szereti, ha kézbe veszik, kapcsolatba kerülnek vele. Ha egy picit beleásod magad a történetébe, a mögötte rejlő üzenetbe, akkor talán lassan arra is rájössz majd, hogy miért pont őt választottad:)

Kész ékszereket is árulsz?

A kínálatom java része nem saját gyártmány, mert a csiszolás és a galvanizálás (amikor a fémet mintegy ráolvasztják a kőre) feltételei nálam nem adottak. Inkább tartom magam ásvány gyűjtőnek és kereskedőnek, mint ékszerkészítőnek, de azért vannak kész termékek is a webshopban. Igyekszem a világ minden tájáról felkutatni azokat a köveket, amelyek nemcsak nekem tetszhetnek, hanem a magyar csajok nyakában, fülébében és csuklóján is jól mutatnak.

Miért más Tőle megvásárolni az alapanyagokat, mint mondjuk egy ásványos boltban?

Nem akarok nagyon szemtelen lenni, de az ásványos boltok többsége alaposan lemaradt úgy 10-15 évvel, ami a trendeket illeti. Ragaszkodnak a jól megszokott, fényesre, lehetőleg szív alakúra csiszolt medálokhoz... Nos, én nem ragaszkodom ehhez, sőt, igyekszem minél furcsább, nyersebb, kifejezőbb formájú kövekre szert tenni.

www.zenzero.hu

11050655_835754189830565_343401132007925926_n.jpg

11023891_838561212883196_3508903036555911456_n.jpg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása