PandArte

Balatoni levegő konzervekben - Ez a legújabb menőség!

2015. július 06. - PandArte

Az előző hétvégén kint voltam a Balaton északi partján található Káptalantóti termelői piacon, ahol egyszer csak megláttam, hogy egy fiatal pár Balatoni levegőt árul designos konzervdobozokban. Nem vicc:) Megtetszett ez szemtelen és vicces ötlet, ezért megkerestem a gazdáját, hogy mesélje el a történetét. 

35.jpg

Katona Róbert a Corvinus Egyetemen végzett közgazdászként, de a marketing és marketing kommunikáció is a tanult és szeretett tárgyai között volt. Hosszú ideje egy pénzügyi szolgáltató cég a munkáltatója ahol, mint az előző munkahelyein is főleg az értékesítési területen dolgozott. Egyre kevesebb inspiráló impulzus érte őt, mindezek mellett pedig elkapta a "valósítsuk meg önmagunkat", "kreáljunk valamit ami én vagyok" hullám:)

" Ennek vagy hasonlónak köszönhetjük szerintem a jogászból péket, marketingesből cukrászt és a fából vaskarikát. Én óvatos duhaj vagyok, így teljes arculatváltást, foglalkozást nem, de szabadidős tevékenységet azt választottam. Hosszú gondolkodás után, egy gyerekkori emlék hatására jött a gondolat: Levegőt fogok szépen becsomagolni és árulni, majd ezt a gondolatot 2014 nyár elején tett követte. " - meséli Robi.

img_4322.JPG

Honnan ered a Balatoni levegő ötlete?

Az alapötletet még 1980-ban, gyerekként egy nyaralás során Párizsban láttam. A Centre Pompidou melletti souvenir árusoknál fedeztem fel a "Párizsi levegőt" szardíniás dobozba csomagolva. Nagyon megragadott, megtetszett a dolog. Egyedinek, szemtelennek és zseniálisnak ( bár ekkor még ezt a szót valószínűleg nem ismertem) találtam. Tavaly, amikor azon gondolkodtam, hogy mit kezdjek a fel nem használt kreativitásommal és szabadidőmmel eszembe jutott a dolog. Körbenéztem, érdeklődtem, megfelelő dobozt kerestem ill. grafikust.

Miután megtaláltam mindkettőt több elvetett grafikai terv és a szöveg után kialakult a ma látható design és szöveg. Először az angol nyelvű Air from Budapest 5 színben, majd a magyar nyelvű balatoni levegő. Eredetileg az volt a tervem, hogy az ország turisztikai szempontból népszerűbb illetve általam kedvelt helyein jelenik meg a helyi levegő de most még a Budapestre és a Balatonra koncentrálok. Azóta a turizmus világnapja alkalmából egy mátraházai szállodának készítettem mátrai gyógyító levegőt is ill. tervben van több különböző fajta balatoni levegő és egyéb tárgyak piacra dobása is.

11167973_717932264999660_7970913321185315231_n.jpg

Ezt tényleg komolyan gondoltad, levegőt árulni?:)

Igen. Kicsit szemtelen és ironikus ötletnek tartottam (amilyen magam is vagyok), de bíztam benne, hogy az igényes, letisztult designnak (amit a Graphasel Design Studióval közösen készítettünk) és a viccesnek, ugyanakkor hangulatos szövegnek köszönhetően, mégis szerethető tárgyat készítettünk. 

Ennyire szereted a Balatont?

Gyerekkoromban és korábban úgy alakult, hogy inkább a déli parton nyaraltam/nyaraltunk, míg ahogy érek/ értem egyre többet tartózkodtam az északi parton ill. az északi parttól is egyre jobban el-el kóborolunk a vulkáni kúpok és szőlőt termő dombok közé. Fantasztikus vidék, nem tudom megunni, de erről nagyobb terjedelemben kellene beszélni, amire itt most nincs mód. Tehát a kérdésre a válasz: igen, nagyon. 

Amúgy tényleg balatoni levegő van benne?

Erre is igennel tudok válaszolni :) És tényleg. Remélem nem okoz traumát senkinek - és itt most spoiler jön - de tök mindegy milyen levegő van a dobozban. Nem hiszem, hogy bárki meg tudná különböztetni a saját érzékszerveivel, hogy az a 0.375 l levegő hol került bele. Mindezek ellenére valahogy úgy alakult, hogy eddig minden egyes darab valóban Balatonon készült. Mint említettem nagyon szeretem a Balatont így amikor csak tehetem/tehetjük ott is vagyok (hétvégenként), és mivel ez egy saját kezűleg összeszerelt kézműves, és szabadidőben gyártott termék, ezért tényleg mind ott készült.

nevtelen_1.png

11390287_716511158475104_2250470856305893590_n.jpg

Mik az eddigi visszajelzések? Nem akadtak ki az emberek? 

Nagyon pozitívak. Általában megnézik, lefényképezik, megmosolyogják. Mindenesetre a legtöbb emberből, akinek az útjába kerül kivált valamilyen reakciót. Persze van aki fanyalogva megjegyzi, hogy nem hiszi, hogy bárki is pénzt adna érte, de ez is természetes reakció. Nem az a cél, hogy mindenki megvegye. Elvesztené az "exclusivitását" és amúgy sem vagyok felkészülve ipari méretű termelésre. Aki érti ezt a kicsit ironikus megközelítést és a képeslap, hűtőmágnes, bögre Szentháromság nem üti meg az ingerküszöbét, de önmagának vagy bárki másnak szeretne egy nem mindennapi emléktárgyat szerezni, az megveszi. 

Mennyibe kerül?

Alapvetően 1500 Ft, de szabadáras, annyiért adja a viszonteladó, amennyiért szeretné.

Hol lehet megvásárolni?

A káptalantóti Lilliompiacon személyesen árultam a portékát néhány alkalommal (ami nagy élmény volt és nagyon pozitív volt a visszajelzés), de most már fixen minden vasárnap megtalálható ott a Judy Design Store standján és majd Kapolcson is. Az Art Placcon Tihanyban július 22-26 lesz megtalálható, míg előtte a Balaton Express-en a budapesti Mono Art & Designban. A balatoni boltok listája alakulóban, de biztosan megtalálható majd Balatonfüred, Tihany, és Siófok egy-egy boltjában. Addig is itt találjátok a facebook oldalunkat. 

11266562_711259832333570_2745190765154070103_n.jpg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása