PandArte

A pirográfia varázsa

2015. október 21. - PandArte

A pirográfia régóta szerves részét képezi a népművészetnek, ha csak a házi áldást említem, már biztos mindenkinek beugrik egy-egy fa kép, némi szívmelengető szöveggel. Nagy Klaudia is a népi eszközökhöz nyúl vissza, vegyítve azt a modern friss designnal. Saját grafikáit égeti bele különböző konyhai eszközökbe, amik egyre nagyobb sikert aratnak.

picmonkey_collage_26.jpg

Klaudia 2011-ben végzett festőként, majd 1 évet Dániában töltött, ahol festészet specializáción tanult. Míg itthon a klasszikus festészeti technikákat és az akademikus képzés alapjait sajátította el ( portré, ikon, freskó...stb. ), úgy Dániában inkább a konceptuális ( gondolati ) részére helyezték az oktatás hangsúlyát. Ezután Budapesten dolgozott alkalmazott grafikusként, de rá kellett jönnie, hogy az „alkalmazotti” viszony nem neki való, hiszen megfosztja a szabad alkotástól. Ez az út vezetett odáig, hogy mindezen tapasztalatokat ötvözve, saját márkát alapítson 2013 nyarán.

dscn8986.JPG

Mikor kezdtél el foglalkozni a pirográfiával?

Még Koppenhágában éltem, amikor már ízlelgettem a saját márka ötletét. Biztos voltam benne, hogy a grafikáimat szeretném megmutatni az embereknek. Alapvetően nem ennyire bájosak a figuráim, így ez is egy tudatos út, hogy picit megszelidítem őket formailag, megtartva a melankólikus, árnyalt, humoros vonalat.

Nem szerettem volna az egészségre ártalmas anyaggal foglalkozni, s mivel Dániában lépten-nyomon gyönyörű fa tárgyakba botlottam, eldöntöttem, hogy fára fogok dolgozni. Már csak azt kellett kitalálnom, hogyan fog rákerülni a rajzom. Kiskorom óta odavagyok a népművészetért, néztem, ahogy a Mamám tejeszacskóból lábtörlőt fon az udvaron…így tudtam, hogy e téren fogok keresgélni.

Rátaláltam a pirográfiára, olvasgattam háttérinfókat, majd elmentem az egyik nagy barkács áruházba és megvettem a legolcsóbb forrasztópákát, a villányszerelők barátját :) Azzal kezdtem el otthon kísérletezgetni. Vicces megnézni a legelső képeket, így utólag. Mikor az eszköz már megvolt elkezdtem összekapcsolni a tárgyat a grafikákkal. 2013-ban voltam a Verebet műhelyében a Design Héten egy workshopon, ami olyan jól sikerült, hogy később együtt is működtünk több projektben. Sokat tanultam a fáról Tőlük, biztos, hogy nem tartanék ott ahol, ha nem követem a kíváncsiságomat s nem állok neki esztergálnii egy őszi délutánon a műhelyükben.

picmonkey_collage1_9.jpg

2_3_1.jpg

Miért pont konyhai eszközökön alkalmazod ezt a technikát?

A cél az volt, hogy a grafikáim használati tárgyakon tudjanak megjelenni ill. az hogy olyan tárgyhoz nyúljak, ami a magyar piacon nincs, vagy nagyon kis számban van jelen. Azóta megjelentek a lézergravírozott gépi termékek is, de ez természetesen más tészta, egy gép sosem fogja tudni visszaadni a kézi munka értékét. Az évek alatt most már szerencsére szponzorral is rendelkezem, a Conrad Electronic támogat eszközökkel, ezúttal is kifejezném hálámat feléjük:) Sokat segítenek abban, hogy a pirográf workshopok is mindig rendben mehessenek.  

Hogyan képzeljük el a munkafolyamatodat?

Minden rajz először ceruzával készül el, papírra. Kipattan a fejemből egy téma / egy figura, a mindennapi érzelmeimet képezem le, ezek után kerül rá a fára. Természetesen ez némi korlátot is szab, hiszen egy nap egy adott mennyiségű tárgyat tudok elkészíteni. Ez egy sok lépcsős folyamat.

12033016_911920102219363_6291265646929387894_n.jpg

Milyen termékeid vannak?

Vágódeszka, fakanál, poháralátét, falikép, falapát, ajtódísz, képeslap … Folyamatosan gyarapodnak az ötletek! 

Egyedi megrendeléseket is szoktál vállalni?

Igen, nyitott vagyok az egyedi igényekre. Jó látni a termék átvételkor, hogy telibe talált a grafika:) 

picmonkey_collage3_4.jpg

Most mik az újdonságaid, vagy mikkel készülsz Karácsonyra? 

Most végeztem a Horoszkóp témával, amit már régóta terveztem, hogy megcsinálok. Szerencsére pont jött is egy együttműködés a classhome-al, ők kifejezetten szerették volna, ha csillagjegyeket tervezek. Karácsonykor pedig szintén a grafikákon lesz a hangsúly, de ezt még nem árulom el egyelőre:)

Hol találhatóak meg a termékeid? 

Budapesten a Csendes a Pest szatócsban ill. s Szimpla Design Shopban. Aki személyesen szeretne tőlem rendelni, vagy egyedi elképzelései vannak, az megtalál a klaudianagydesign@gmail.com-on vagy a www.facebook.com/klauart -on keresztül.

picmonkey_collage4_2.jpg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása