PandArte

Florárium vagy PalackKert házilag:)

2019. október 16. - PandArte

Ha szereted a cuki kis növényeket és a szép üvegdíszeket, akkor imádni fogod a kettő kombinációját is, a Floráriumokat. Abszolút rajtad múlik, hogy miket teszel bele és milyen formába, a végeredmény biztosan szuper lesz, és nagyon büszke leszel az új lakáskiegészítődre, hiszen saját magad készítetted el!

florarium.jpg

Egy ilyet elkészíteni tényleg nagyon egyszerű folyamat, csak szerezz be hozzá mindent, az a hosszadalmasabb:) Ami kell, azok a növények, a növényház, vagyis az alap üveg, virágföld, kövek, esetleg még valami kis dekorációs elem, ha szeretnéd. 

Fontos, hogy a legelején úgy válogasd össze a növényeket, hogy a szárazságtűrőket és a magas páratartalmat kedvelő növényeket eltérő igényeik miatt ne ültesd össze egy helyre. Az üvegeket is eszerint válaszd ki. A szárazságot jól bíró növények csak nyitott floráriumban érzik majd jól magukat, a páradús, zárt környezetben megfulladnak. A páraigényes növényeket viszont bátran ültetheted akár zárt üvegházba is, számukra a tökéletes környezet:) Amúgy pedig kísérletezz bátran, mert ha látod valamelyik kis növényen, hogy valami baja van, ki tudod könnyen venni, és máshová ültetni. 
img_2815.jpg

Én ezeket a növényeket választottam!
Az üveg alapot és a szürke kis köveket a PEPCO-ban vettem:)

Első lépésként az edény aljára mindenképp kavicsot kell tenni, jól fel kell tölteni vele. Ez a vízelvezetés szempontjából fontos, hiszen a legtöbb növénynek nem tesz jót, ha gyökere vízben áll. A kavicsokat te is összegyűjtheted, de sok díszkavicsot is lehet már találni a hobbi és barkácsboltokban, én például a PEPCO-ban találtam ezeket a szürke apró kavicsokat. Az is látványos, ha különböző méretűeket szerzel be. 

img_2817.JPG

img_2820.JPG

img_2822.JPG

Ezután mohákból készítettem egy kis udvart az üveg szélére, hogy oldalról ne az látszódjon, hogy a kövek közé folyik le a föld, mert az nem lesz szép egységes, és csak középre kezdtem el virágföldet kanalazni. 

img_2823.JPG

Miután befejeztem a virágföld kanalazást, belehelyeztem a növényeket, amikre aztán még tettem egy kis földet, hogy stabilan álljanak. A földre aztán még tettem nagyobb szürke és fehér köveket, valamint zuzmót is. Jó ötlet, hogy a kanál szárával könnyen tudsz még apró dolgokat eligazítani a floráriumon belül:)

img_2829.JPG

img_2830.JPG

img_2832.JPG

Miután elkészült a beültetés, egy maradék vastagabb kötelet még az üveg szárára kötöttem. Egyébként ízlés szerint apróbb kis dekorokat még simán tehetsz az üvegbe, ami passzol a lakás hangulatához! A kész floráriumban picit meglocsoltam a növényeket és közepesen fényes helyre tettem. A víz mellett fontos az is, hogy a növények az igényeiknek megfelelő fényhez jussanak. Ha kedvet kaptatok, és Ti is csináltok egyet, örömmel fogadom a képeket az elkészült remekműről:)

img_2841.JPG

img_2847.JPG

Ezt a blogposztot a PEPCO Magyarország támogatta!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása