PandArte

A legtutibb egészséges nasik Kata csokimanufaktúrájából!

2020. június 15. - PandArte

Ha lehet ilyet csinálni, én titokban nagykövet lettem:) Mégpedig Chocomaze csoki nagykövet! Igen, szeretem az édességeket, de nem viszem túlzásba a fogyasztásukat, viszont ha egészségese csokira vágyok, és velem együtt Ti is, Kata édességei tökéletes választások! Úgyhogy drukkoljatok, hogy jól végezzem a nagykövetséggel járó feladatkörömet, hogy minél hamarabb lehessen már itthon is kapni ezeket a finomságokat!

chocomaze.jpg

Katával egy gasztro eseményen találkoztam az Ételműhely gasztrostúdióban, amin csak női vállalkozók vettek részt. Én is egy voltam közülük, mindenki szépen bemutatkozott, hogy pontosan mivel foglalkozik, nagyon érdekes volt, milyen sokféle dolog lehet életünk egyik mozgatórugója, de amikor Katához ért a kör, azonnal felcsillant a szemem, hogy csokimanufaktúrája van!

Meg is beszéltük, hogy küld nekem kóstolót. Azóta már többször is küldött, mert annyira finomak és " gyorsan fogyóak " az édességei, hogy mindig kell az utánpótlás:) Szóval, ha szeretnétek megismerni Kata történetét, aki majdnem diplomata lett, de végül létrehozott egy csokimanufaktúrát, na meg közben született két gyermeke is, akkor hajrá, olvassatok tovább, nagyon inspiráló!

Honnan is indult a csokik iránti szerelmed?

Otthon nálunk szokás volt a „csokis szekrény” fenntartása, szüleimnél és nagyimnál is volt egy ilyen kijelölt hely, amit ha kinyitottam mindig találtam benne kedvemre való édességet. Az uzsonnás táskámból sem hiányozhatott a kis tábla csoki, elég édesszájú voltam. De megtanultam a mértékletességet, sosem habzsoltam a csokit, mint egy kis Gombóc Artúr. Az említett csokis szekrény a mai napig létezik és már a mi háztartásunkban is van egy ilyen kijelölt hely, bár ritkán viszek haza csokit a műhelyből.

Mindig is csokival szerettél volna foglalkozni, vagy ez később alakult ki?

Nyolc éves gimnáziumba jártam, matek-fizika irányzatú osztályba, bár a matek és a fizika csak egy bizonyos szintig érdekelt, elég hamar kiderült, hogy inkább a nyelvtanulásban mozgok otthonosan – vagyis inkább ragad rám. A gimi alatt a szlovák és német mellett, filmek nézésével az angolt is elsajátítottam. Két út vonzott, a nemzetközi kapcsolatok és a lakberendezés. A pozsonyi műszaki egyetemre nem vettek fel, így maradt a nemzetközi kapcsolatok, amit egyáltalán nem bántam, sőt élveztem, hogy olaszt és franciát is tanulhattam, de főleg azt, hogy a 8 évnyi szigor után szabadon élvezhettem az egyetemi légkört. Az egyetemi évek alatt kétszer is megjártam Brüsszelt, egyszer mint gyakornok az Európai Parlamentben, másodszor Erasmus ösztöndíjjal, ahol marketing-kommunikációt hallgattam. Itt még nem tudtam, hogy ennek köszönhetően is vesz majd fordulatot az életem és a megálmodott diplomata karriert felváltja a csoki iránti vágyakozás.

54435739_2391268987559362_2154339798783885312_o.jpg

Mikor és miért döntötted el, hogy csokival szeretnél foglalkozni?

Brüsszelben az egyetemen egy helyi csokoládé manufaktúrának kellett a marketing projektjét elkészítenünk, ez volt a szemesztrális projektünk. Azelőtt sosem foglalkoztam a marketinggel, így viszont nagyon intenzíven kerültem vele kapcsolatba. Miután véget ért a félév, leállamvizsgáztam Győrben és mester képzésre a Corvinusra jelentkeztem. Felvettek, de addigra már pár munkahelyi tapasztalat után nem vonzott az egyetemi légkör, igazából csak vizsgázni jártam be, mellette főállásban EU-s projekteken dolgoztam az MTA egyik intézetében. Itt jöttem rá igazán, hogy a 8 órás kötött munkaviszony nem nekem való, sokkal kreatívabb elfoglaltságra vágytam.

Abban az időben, 2011-ben Magyarországon sorra jöttek létre a jobbnál jobb csoki manufaktúrák, több cikket olvastam, ami a csoki készítéséhez volt köthető, így jöttek képbe a brüsszeli élmények. Onnantól kezdve csak az foglalkoztatott, hogy itthon Szlovákiában, hogy is néz ki a kézműves csokoládé piaca. Miután feltérképeztem a lehetőségeket, úgy döntöttem, belevágok és itthon Komáromban alapítok csokoládé manufaktúrát.

55560628_2398760663476861_7230825983983484928_o.jpg

Onnantól hogyan épült fel az utad, milyen szakaszai voltak?

2011 októberében jött az elhatározás, 2012 februárjára már meg volt a név és nekiláttunk az arculat kiépítésének. 2012. augusztusában házasságot kötöttünk, október 9-én pedig útnak indult a gyártás. Mindenre egymagam voltam, egy 50m2-es műhelyben, sokszor éjszakába nyúlóan kevertem a 12kg-nyi csokoládét. Minden nagyon gyorsan történt, akkoriban alakultak itthon a WAMP-hoz hasonló vásárok, kézműves platformok, így kis marketinggel, nagy tömegekhez lehetett eljuttatni a manufaktúra hírét. Lépésről lépésre haladtam, hitelek nélkül. Megvoltak a céljaim, sokszor a női naivitásom vitt előre nem egy buktatón keresztül, de megtanultam a realitás talaján mozogni és azóta sok lépésemre már más szemmel tekintek:)

Ezek szerint kezdetben Te magad készíted a csokikat, azóta mennyire nőtte ki magát a vállalkozásod?

A kezdeti 50 m2-ről közel 200 m2- re nőtt a műhely mérete, ha nem jött volna a járvány, idén szerettünk volna saját épületbe költözni. Az egy fős vállalkozásból gyorsan 2, majd 4 fős csapat lett. 2014-ben megszületett lányunk Olívia, 2017-ben pedig Zsombor, akkor már tudtam, hogy egyedül nem fogom tudni vinni a műhely működését, nyolcan vittük akkor karácsonyi szezont, én januárban szültem, ezért édesapám csatlakozott a csapathoz, hogy a jelenlétem nélkül is működjenek a folyamatok. Sokat azért nem voltam távol, az irodában berendeztem egy bébi sarkot és februártól már közösen vittük a műhelyt. Ő a gyártásért és a belföldi értékesítésért, én a marketingért és a külföldi értékesítésért felelek és vannak a pótolhatatlan kolléganőink, akik nélkül nem lennének Chocomaze csokik a polcokon:)

83756520_3023778770975044_4060063865155616768_o.jpg

Hű, ez nagyon komoly munka lehet, hogyan kell elképzelni egy napodat?

A napjaim elég változóak, reggel fél 7-kor kelek, közösen reggelizik a család, majd mindenki megy a dolgára, oviba, munkába. A műhelyben fél7-kor kezdődik a gyártás, én általában a találkozóimnak, üzleti utaknak függvényében érek be az irodába. Jelenleg a vírus okozott némi változást a mindennapokban, a gyerekekkel főként home officeból dolgoztam, az alvó idejükben, pedig próbáltam az irodából behozni a napi elvégezendő feladatokat. Jelenleg az őszi/karácsonyi kollekciókon dolgozunk, illetve új üzleti lehetőségek feltérképezésén. Ezen kívül más egyéb műhelyen kívüli projekten is dolgozom, ami egyféle feltöltődésként szolgál, ha belefáradnék a műhelyi munkába. Emellett részt veszek az önkormányzat munkájában is bizottsági tagként. Úgyhogy reggeltől estig van programom, nem szeretek sokat egy helyben ülni, szabadidőmet a család, illetve a sport tölti ki, reméljük hamarosan az utazás is:)

102367710_2313516622283098_6868588819788208157_n.jpg

Mitől különlegesek a csokijaitok?

Egyrészt még máig a gyártási folyamatok jókora része kézi munka, amivel biztosítjuk az állandó magas minőséget, ez mindig meg fogja különböztetni a csokinkat egy gyári csokitól, sosem leszünk képesek tucat termék gyártására. Másrészt olyan különleges termékcsaládot (CrunCHÉ – ejtsd. krancsi) sikerült megalkotnunk, amivel egyedülállóak vagyunk a régióban. Mára kivettünk minden kémiai anyagot tartalmazó alapanyagot a kínálatunkból és a csomagolásainkat is folyamatosan műanyag mentesítjük.

Mik a nagy közönség kedvencek?

Jelenleg egyértelműen a CrunCHÉ és FruCHÉ mártott termékeink. Az alapelv az volt, hogy egy egészséges snacket próbáljunk meg létrehozni, amit kényelmesen munka közben, a TV előtt vagy sportolás után fogyaszthatunk. Így válogattuk össze az alapanyagokat is, figyelembe véve az étel intoleranciákat, így a termékek zöme egy kivétellel laktóz és glutén mentes.

Magyarországon is elérhetőek?

Magyarországra egyelőre online rendelhetőek a termékek a weboldalunkon keresztül Jelenleg azon dolgozunk, hogy a szeptemberi szezonkezdésre válogatott boltok polcaira is kerüljön a csokinkból.

acf26da4-aaab-44ad-b261-32e09665b7bf.JPG

d4c7f498-28f0-4967-9660-0b1d432c8308.JPG

82135912_2988155614537360_729721695278989312_o.jpg

Láttam, díjat is nyertetek már igaz? Milyet?

Első díjunkat 2015-ben nyertük a gasztronómia Oscar díjanként is emlegetett Great Taste Awards-on. Ez egy pinot noirhoz készült étcsokoládé volt, majd 2017-ben és 2019-ben is elnyertük ezt a díjat, legutoljára két CrunCHÉ dobozunk tartalmát, a mandulás szezámmagosat, illetve a zabpelyhes, chiás, quinoás verziót díjazták. 2015-ben, 2017-ben és 2018-ban 1-1 bronz éremmel lettünk gazdagabbak az International Chocolate Awards versenyén, aminek köszönhetően 2018-ban részt vehettünk a Firenzében megrendezett International Chocolate Awards World versenyen is, ahol az egész világ legjobb termékei versengtek meg egymással.

https://www.chocomaze.sk/hu

https://www.facebook.com/Chocomaze/

Érdemes megnézni Katáék oldalát, mert azon kívül, hogy ott rendelhettek is, megtervezhetitek a saját csokitokat, sőt, még a kedvenc fotóitokat is rá tudjátok varázsolni az édességekre! Ajánlom a DIY csokinyalóka készítő készletüket is, mi imádtuk Árminnal:)

5c09f240-94fc-4cff-bd1f-bda48e9608d9.JPG

91902278_3180325185320401_368123334862307328_n.jpg

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása