PandArte

Tündéri környezetbarát falmatricák!

2020. augusztus 18. - PandArte

Tündéri falmatricákat tervez Orsi, a MÖKKI Design megálmodója:) Tényleg első látásra bele lehet szeretni mindegyikbe, de azon kívül, hogy ennyire esztétikusak, még környezetbarátok is! Személyes kedvenceim még a motivációs poszterei, egy-egy erős mondattal, amiket felnőtt szemmel is érdemes nap mint nap elolvasni!
mokki_design.jpg

Balogh-Stark Orsi vagyok, 2 tündéri, de annál öntudatosabb kisfiú édesanyja és a MÖKKI design márka megálmodója, életre keltője.

Szeretem és feltölt, ha szép dolgokon legeltethetem a szemem, ezért aztán igyekszem esztétikus és megnyugtató dolgokkal körül venni magam. Imádok kijárni a természetbe a családommal, ahol ehhez minden adott. Csak ugye az ember mégsem töltheti minden idejét a szabad ég alatt, igaz? Így aztán azon vagyok, hogy az esztétikus, a megnyugtató, a harmónia és vele együtt a természet az otthonunkba is „beköltözzön”. Az a misszióm, hogy ezt a békés, megnyugtató érzést mások is megtapasztalhassák otthonukban. Ez a vízió hajtja vállalkozásomat:)

csalad_1.jpg

Orsi a Családjával

Nem tervező szeretett volna lenni!

Ahogy sokaknak, nekem is volt néhány S kanyar eddigi „pályafutásom” alatt. Termékmenedzserként, majd közgazdászként (marketing modulon) végeztem a Műszaki Egyetemen, mondván én bizzzzztosan nem lépek a szüleim nyomdokába (édesapám festőművész, édesanyám iparművész), nekem aztán „rendes” állásom lesz! No de hiába, mert mint tudjuk, az alma nem esik messze a fájától…

Végül is úgy hozta a sors, hogy 2 diplomával a zsebemben mégis csak a KREA Kortárs Művészeti Iskola tervező grafikus szakán kötöttem ki. És ez életem egyik legjobb döntése volt:) Elképesztő fantasztikus, szakmabeli tanáraim voltak. Ezek után beszippantott a piac: arculatokat, weboldalakat, csomagolásokat, brosúrákat, plakátokat, esküvői meghívókat, társasjátékokat és még sorolhatnám, hogy mennyi mindent terveztem szabadúszóként és cégben egyaránt.

mokki_design1.jpg

Kisfia inspirálta:)

Mindig is fűtött belülről egy megmagyarázhatatlan vállalkozói kedv, hogy valami „nagyot” alkossak, valami igazán hasznosat, ami sok-sok embert boldoggá tesz. Aztán 4 évvel ezelőtt megszületett a nagyfiam és sok mindent újra kellett gondolnom. A vállalkozói kedvem viszont nem hagyott alább. Folyamatosan kerestem, mi lehet az a belső érték magamban, amivel én hasznos lehetek a társadalomnak, amivel sokaknak segíthetek. Ezzel párhuzamosan igyekeztem a kisfiam játszósarkát, majd később a költözés miatt a gyerekszobát mind esztétikai, mind funkcionális szempontból jól berendezni. Ekkor ütköztem abba az akadályba, hogy az üres falakra nem találtam olyan dekorációt, ami megfelel az én esztétikai kritériumaimnak, hazai gyártású és nem mellékesen belefér a költségvetésünkbe:) Arra gondoltam, hogy majd én megtervezem a faldekorációt, és mivel jártas voltam a nyomdai gyártatásban is, ezért kézenfekvő volt, hogy falmatricát készítek.

Megszületett a MÓKKI design!

És bevallom őszintén, már ekkor egy olyan „hátsó szándék” vezérelt, hogy ez szerintem másoknak is tetszene, ezért érdemes lehet belőle többet gyártani… Így született meg a MÖKKI design gondolata körülbelül 2 évvel ezelőtt. Eredetileg skandináv stílusú, minimalista faldekorációban gondolkoztam, innen a MÖKKI név is, ami dánul házikót jelent. Aztán kibővült a paletta, mert ecsetet ragadtam és sorra jöttek az akvarellfestékkel készült falmatricák. Nem vagyok festőművész, csak hobbi szinten festek, nálam sokkal-sokkal tehetségesebb grafikusok, festőművészek vesznek körül. Viszont van szemem a széphez, hogy lássam, mi az, ami érték. És legfőképpen tudom, hogy váljon egy grafika falmatricán keresztül az otthon díszévé. Nem titkolt szándékom, hogy felkaroljak tehetséges hazai képzőművészeket és az arra érdemes alkotásaikat elérhetővé tegyem otthonok falain.

mokki_design2.jpg

mokki_design3.jpg

Amiket jelenleg készít

Jelenleg a baba- és gyerekszobákra fókuszálok, így a termékeim nagy része édesanyáknak szól. Környezetbarát falmatricákat és posztereket tervezek és árulok a webshopomon keresztül. A poszterek között 2 különleges vonal is van: az egyik a MÖKKI babaportré, a másik pedig a motivációs poszterek. Az előbbi egy teljesen egyedi minimalista stílusú vonalrajz a kisbabáról, amit fotók alapján rajzolok meg digitálisan és tulajdonképpen egy stílusos emlékőrző arról, hogy a kicsi milyen édes pinduri lény volt, amikor megszületett.

Az utóbbi pedig a vírus alatti karanténos időszakból ered. Ekkor ugyanis otthon ragadtam egy 4 éves örökmozgó, aludni nem akaró óvodással és egy akkor 6 hónapos, „ölbeszületett” csecsemővel. Azon gondolkoztam, hogy fogom ezt ép idegekkel túlélni, amikor egy esti meditáció során bevillant, hogy ha pozitív gondolatokat mantrázok, akkor sokat javul a helyzet. Akkor meg már miért ne tegyem ki a falra egy keretbe, hogy csak rá kelljen pillantani, hogy emlékeztessem magamat arra, hogy pl. „elmúlik” vagy „minden rendben van” vagy „egyszerre alszik el mind a kettő”?:) Felvetettem az ötletet a Facebookon a magyar vállalkozó anyukák csoportjában (MOMP) és dőltek belőlük a jobbnál jobb ötletek! Így került fel a webshopomba 16 db pozitív mantrát megjelenítő poszter.

mokki_desig4.jpg

Környezetbarát gyártás!

A falmatricáim amellett, hogy hazai tervezésűek és hazai gyártásúak, környezetbarátak is. Fontosnak tartom, hogy törekedjünk a környezettudatosságra, és a gyerekeinket is a fenntarthatóság szemléletében neveljük. Ezért is döntöttem úgy, hogy habár sokkal olcsóbb és egyszerűbb lenne a szokásos vinyl fóliákra gyártani a falmatricákat, én mégis a papíralapú mellett döntök.

Ahogy említettem, imádom a természetet, a fákat, a papírt, ezért is volt kézenfekvő a papírtapéta alapanyagra fogom nyomtatni a grafikákat. Ezeknek a tapintása teljesen más, mint egy műanyag fóliáé. „Meleg”, selymes, vastag anyagról van szó, amit könnyedén fel lehet helyezni a falra az öntapadó rétegnek köszönhetően. Sőt, egy egyszerű technika segítségével könnyedén át is lehet helyezni egy mozdulattal. Nincs semmi trükk benne, egyszerűen csak nem kell rányomkodni erőből a matricát a falra, ameddig nincs meg a végleges helye. Így pofonegyszerű a kísérletezés a felhelyezésnél. Ráadásul nyomot sem hagy a falon, persze csak abban az esetben, ha a fal megfelelően volt korábban lealapozva és betartották a vonatkozó szabályokat, ajánlásokat (pl. hogy festés után legalább egy hónapot tanácsos várni a falmatricák felragasztásával).

MÖKKI Design webshop

mokki_desig5.jpg

Az alapanyag tehát teljesen PVC-mentes, ami ugyebár az anyag gyártása miatt is borzasztó káros lenne. Ezen felül a vállalkozás minden lehetséges részterületén törekszem a környezettudatosságra. Így például selyempapírba csomagolom a nagyméretű falmatricákat, posztereket; a postázáshoz sokszor kiselejtezett dobozokat használok újra; elektronikus számlát állítok ki stb. Úgy gondolom, hogy sok kicsi sokra megy, és tulajdonképpen a szemlélet a fontos, a környezettudatosság üzenete, amit szívügyemnek tartok.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása