PandArte

A sütik tündére

2015. február 08. - PandArte

Ildó sütis képeire a facebookon lettem figyelmes. Egyből megfogott a harmónia, ami árad belőlük! Nem csak a sütijei szépek, hanem a grafikájuk, és a kompozíciók is...mindegyik olyan tündéri:) Kíváncsi voltam az Ő történetére is, úgyhogy beszélgettem vele egy kicsit. Érdemes volt, kiderült, hogy nem csak istenien süt, de nagyon kreatív személyiség is.

unnamed_12__3.jpg

Londonban szeretett bele a sütésbe

Szekeres Ildó a Tündérsüti blog szerkesztője. Végzettsége szerint rajztanár, gyakorlatban középiskolás lányok pótanyukája egy kecskeméti kollégiumban, szabadidejében grafikus és sütitündér :) Londonban esett szerelembe az amerikai cukrászattal, ahol a Hummingbird Bakery-ben dolgozott.

" Varázsvilág volt a Portobello Road icipici üzlete, ahol csodálatos emberektől tanulhattam meg a szakma minden rejtelmét, a lelkesedést, az alázatot, a végtelen precizitást. A hajnali mesés illatok, a friss brownie-ra hulló porcukor, egy-egy nagyon jól sikerült krém feletti boldogságunk... Örökre elkísérnek ezek az emlékek" - meséli lelkesen Ildó. A rajongás aztán hazatérve sem csappant, így 2012 őszén elindította a Tündérsütit, húga, Szofika unszolására, aki ekkor már a gasztroblogger társadalom ismert figurája volt.

unnamed_8.jpg

unnamed_7__1.jpg

unnamed_1_.png

Szenvedély és lételem

" Számomra a sütés is egy, abból a megszámlálhatatlan kreatív tevékenységből, amivel életem során foglalkoztam. Festés, rajzolás, kötés, horgolás, varrás, divattervezés, fotózás, lakberendezés, bútorfelújítás... hogy csak néhányat említsek. Érdekes módon a sütés közben is folyamatosan "dizájnolok", nagyon fontos a színek, formák, ízek harmóniája. 

Én az amerikai cukrászat szerelmese vagyok, szóval a sütőmből nem kerül ki kókuszkocka vagy Rákóczi túrós, viszont cupcake-ek, brownie-k, muffinok, és mindenféle keksz annál inkább. Szeretem a pici, 1 falatos, cuki sütiket, mini fánkokat, cake pop-okat, kekszgolyókat, illetve mostanában a clafoutis az új kedvenc. Hébe-hóba egy-egy tortát is megsütök, de azok sem nagyobbak 15 cm-nél:) A kedvencem egyébként minden gondolkodás nélkül a BROWNIE! Ezer féle változatban sütöttem már, a top favorit a málnás-rózsavizes verzió. "

c6.jpg

nevtelen-1.png

img_3858.JPG

img_8402.JPG
A sütés mint összművészeti tevékenység

" Nekem a sütik minősége, a külseje, az arról készült fotó, a kompozíció, a kép minősége, a színek harmóniája, és végül maga a blogbejegyzés grafikai összképe egyaránt fontos. Nálam ez a sütés tulajdonképpen egy "összművészeti" tevékenység, mert remek egyvelege mindannak, ami érdekel, és amit szeretek csinálni. A blognak is kezdettől fogva a minőség  a legfőbb célja,és remélem védjegye is. Nem osztok meg recepteket minden nap, de amit felteszek, abból igyekszem tartalmilag és formailag is kihozni a maximumot."

unnamed_4__4.jpg

unnamed_6_.jpg

unnamed_9__4.jpg

Saját üzlet helyett megmarad az örömsütés

" Szívesen sütök barátoknak, rokonoknak,ismerősöknek. Vendégségben, szülinapi bulin, munkahelyi rendezvényen nem is kérdés, hogy én vagyok a sütifelelős. Egy időben álmom volt a saját üzlet, de aztán letettem róla, mert félek, a tömegtermelés elvenné a  sütés varázsát. Betegesen maximalista vagyok, nem tudok engedni abból a színvonalból, amit magamtól elvárok, így a Tündérsüti megmarad örömsütésnek :) "

img_9559.JPG

img_9683.JPG

unnamed.png

tundersuti.blogspot.hu/

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása