PandArte

A profi újszülött fotózás titkai

2016. március 06. - PandArte

Amikor még Ármin javában a pocakomban volt, megkeresett Judit, hogy szeretne újszülött fotókat készíteni majd róla. Nagyon megörültem a lehetőségnek, hiszen az első gyermekkel igazán különleges, egyszeri és megismételhetetlen minden pillanat ... ráadásul minden gyakorlott anyuka azt mondja nekem, hogy élvezzem ki, amíg ilyen pici a kisfiam, mert hamar megnő. Úgyhogy örömmel mondtam igent, és el is készültek a legszebb fotók Árminról.

6b.png

Ármin:)

Mielőtt belevágtam ebbe az újszülött fotózásba, nem is gondoltam volna, hogy ez mekkora munka egy fotósnak a helyszínen és milyen sok előkészülettel jár előtte. Judit, amellett hogy nagyon kedves, igazán profi és maximalista, úgyhogy nagyon sok mindent megtudtam tőle erről a tevékenységről, ami szerintem a leendő szülőknek is érdekes és fontos információ lehet! 

Maruszky Juditról

 

" A fényképészet, a különleges, megismételhetetlen pillanatok megörökítése, már régóta érdekelt, mégis valahogy mindig úgy alakult az életem, hogy csak 2-3 éve tudtam vele komolyabban foglalkozni. Nekem a fotózás szerelem, minden napomat maximálisan kitölti. Színesebbé, változatosabbá tette az életemet " - meséli lelkesen Judit.

Mi fogott meg leginkább az újszülött fotózásban? 

A pici babák fotózásában pont az fogott meg, amiért az egészet elkezdtem, hogy megörökítsek olyan gyönyörű pillanatokat, amik csak egyszer történnek meg velünk. Egyszerűen imádom őket nézni, ahogy szuszognak, mosolyognak, békésen alszanak, ezek az első napok, hetek soha vissza nem térő pillanatok.

Szeretem közben figyelni a szülök arcát, olyan elképesztő szeretet lengi körül ezt a fotózást, igazán különleges. Hogy a jövőben maradok-e a babafotózásnál azt még nem tudom:) Az újszülöttek mellett kismamákat és babákat is fotózok, és nagyon érdekel a portréfotózás is, amit szabadidőmben mindig próbálgatok. Folyamatosan képzem magam, workshopokra járok, olvasgatok, inspirálódom:)

08_logo.jpg

Hasznos és érdekes információk

Hány napos korban érdemes ilyen eseményre vinni a babákat? 

Az újszülött fotózáshoz az ideális életkor a baba 4-10 napos kora között van. Amikor a babák még ilyen picikék szinte az egész napjukat alvással töltik, és így nagyon könnyű őket édes pózokba helyezni, sokszor hasonlókba, mint ahogy az anyaméhben voltak. Két hetes koruk után hirtelen elkezdenek nőni, nyújtogatják kis kezüket, lábukat, nyújtózkodnak, és már lehetetlen őket alvás közben a kis gömbölyű pózokba helyezni, ami elengedhetetlen a harmonikus szép fényképekhez.

Mi történik, ha nem tudjátok elaltatni a gyereket? 

Pont emiatt javaslom azt, hogy 4-10 napos koruk között hozzák el a szülők a kicsit! Ha a baba már nagyobb, nem vállalom el a fotózást, mert sok esetben sikertelenség a vége, és nem a várt képek készülnek el. Elsősorban örömet, egy csodálatos napot és egy örök emléket szeretnék adni a családoknak, és erre akkor van a legnagyobb esély, ha a baba picike még, és nyugodtan, mindenféle idegeskedés nélkül készítjük el a csodálatos felvételeket.

16_logo.jpg

06_logo.jpg

A pózok is nagyon érdekelnek engem ... tulajdonképpen hány póz van kb, amiket kifejezetten újszülött fotózáson használsz? 

Nagyon sok póz létezik, én nem mindegyiket csinálom, és mindössze csak azért, mert nem találom szépnek vagy természetesnek. Nekem a kedvencem a taco, ez az a póz, ami a babáknál szinte mindig bejön, ez emlékezteti őket az anyaméhben töltött időre. A másik kedvencem a fenékemelős, amit Árminnal is csináltunk, vagy amikor a kis kezén van a fejecskéje, valamint a természetes pózok. 

Amit még nagyon szeretek, az az, amikor a kicsi babák a szülők kezében vannak. Annyira csodálatos látni, a törékeny, tökéletes porcelán bőrű kisbabákat az óriás, védelmező kezekben. Ezeknek a képeknek varázsereje van:)

019_logo.jpg

Hogyan készüljenek a szülök a napra, miket vigyenek magukkal például?

Először is nagyon fontos az, hogy időben jelentkezzenek be, akár 2-3 hónappal a baba megszületése előtt. Sokszor kapok telefonhívásokat olyan szülőktől, akiknek már megszületett a babájuk, de nem tudok időpontot adni, mert már nincsen szabad helyem, és ilyenkor ők nagyon csalódottak lesznek, én pedig nagyon sajnálom, ha nem tudom elvállalni őket.

Ha a baba már megszületett és megbeszéltük, hogy melyik napon jönnek hozzám, akkor én mindig kiküldök egy rövidebb tájékoztatót, amiben leírom, hogy mire lesz szükségük. Természetesen a legfontosabb az elegendő tejecske/tápszer, pelenka, ha használnak cumit ( a cumi mindig nagyon jól segít az elalvásban és a pózok közötti mozgatás során nem ébrednek fel a babák). 

Megkérem a szülőket, hogy maguknak is hozzanak ruhákat, amiben a közös fotók készülnek, ezek általában valami nagyon egyszerű, egyszínű ruhák, felsők. Sok esetben nem árt, ha van váltóruha ... mivel a babák sokszor pelenka nélkül vannak, néha történnek apróbb balesetek:)

014_logo.jpg

21.jpg

Te milyen kellékekkel szoktál készülni? 

Alapvetően a natúr színek találhatók meg nálam, nem mondom, hogy nincsenek színek, de szerintem nagyon fontos, hogy a babán legyen a hangsúly. Szeretem a színekben is a pasztell, halványabb árnyalatokat. Használok én is kéket, vagy lányoknál mályvát, de mindig nagyon finoman, visszafogottan. 

Rengeteg kellékem van, szeretem a lányoknál a kis ruhákat, gyönyörű virágos fejpántokat, fiúknál az egyszerűbb nadrágokat, sapkákat. Sokszor segítségemre sietnek a kis macikáim, akik a legédesebb kellékeim közé tartoznak! Szerencsére itthon már nagyon sok olyan alkotó van, akik gyönyörű kellékeket készítenek, sokszor rendelek tőlük egyedi dolgokat, azért, hogy a képeim mindig változatosak legyenek!

Ezeket akár a szülők igényeihez is szoktad alakítani? 

Mindig megkérdezem a szülőket, hogy milyen az otthonuk, milyen a babaszoba, mert általában ezek a képek oda kerülnek, és szerintem nagyon fontos, hogy harmonizáljanak a képek a majdani helyük színeivel. Sokszor veszek új kellékeket, így mindig mindenkinek van valami kis újdonság.

04_logo.jpg

02_logo.jpg

Hogy készüljenek a szülők, mennyi idő egy ilyen fotózás?

A fotózás ideje nagyon változó, én mindig azt javaslom, hogy úgy érkezzenek meg hozzám a családok, hogy előtte próbálják ébren tartani a picit, és az etetés úgy jöjjön ki, hogy a megérkezés idejére essen. Ha minden jól megy, és a baba jól evett, akkor elég gyorsan bealszik, és kezdődhet a fotózás. Ha nagyon nyugodt, akkor ebben az 1-2 órában elkészülnek a képek, ha nem mély alvó, akkor néha kicsit tovább tart. Etetéssel, alvással együtt 3-4 órát szoktam mondani, de volt már természetesen több is:))

012_logo.jpg

Milyen fotócsomaggal szoktál dolgozni? 

Az én újszülött fotós csomagom egy csodálatos nappal kezdődik, amit együtt töltünk el a római parti kis műtermemben. A fotózás után hazajövök, kiválogatom a legszebb képeket, azokat retusálom, és legkésőbb a fotózás után 2 héttel adom át őket, ha lehet személyesen egy logózott bőr pendrive-on. Húsz darab retusált képet adok át nagy méretben.

Szerinted miért olyan jó dolog szülőként belevágni egy ilyenbe?

Huu, ez jó kérdés! Én azt látom, és remélem, jól látom, hogy a szülők egy része izgul egy ilyen fotózás miatt, de amikor megérkeznek, megismerkedünk, utána már elmúlik ez az izgalom, és helyét átveszi egy nyugodt öröm, ami körüllengi ezt a kis csoda műtermet. Én azt érzem, hogy a szülőknek ez egy nagyon jó élmény!

Szerintem ez olyan dolog, mint az esküvő!  Az esküvőjén is mindenki szeretne egy fényképészt, szeretné, ha az első csókról lenne fénykép, mert megismételhetetlen, csodálatos pillanat, ahogy szerintem egy kisbaba születése, első napjai, a szülök és a pici ekkor ismerkednek meg egymással és ez a varázslatos szeretet annyira átjön a fényképeken. Ezeket a pillanatokat szeretném megörökíteni és minden vágyam, célom Nektek nagyon sok örömet okozni!

Judit Maruszky Facebook oldala
www.maruszky.com

09_logo.jpg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása