PandArte

Magyar kendő a világmárkák között

2015. március 08. - PandArte

A divat egyik megkerülhetetlen városa London, pláne minden év február utolsó hetében amikor megrendezik a London Fashion Week-et. Idén, egyedüli magyar tervezőként, Lengyel Leona szegedi designer is bemutatkozhatott a rangos eseményen, mégpedig a gyönyörű, kézzel festett kendőivel. 

unnamed_7_2.jpg

A korábbi években már sikerült Leonának a divathét kisszobájába bekerülni munkáival, hiszen kendőit bemutathatta a Pure London és a Fashions Finest Show keretein belül, míg 2015-ben már az előszobában érezhette magát, ugyanis a London Fashion Weekend egyik kiállítója volt a szegedi kendőtervező is. A február 26-ai hétvégén a pazar Somerset House-ban elismert divat márkák exkluzív kedvezményekkel várták a világ minden pontjáról érkező vásárlókat, stylistokat és bloggereket.

unnamed_1_5.jpg

Leona kendőinek különlegessége, hogy kézzel festi a legjellemzőbb vonásokat selyemre, majd a legkiválóbb digitális technikát alkalmazva születik meg a kendő. Nem vagyok kendős típus, de látva ezeket a csodaszép darabokat kíváncsi lettem a sikertörténetre:)

press_iris.jpg

Miért kezdtél el kendőket festeni?

Korábban hobbi szinten olajjal, akrillal festettem vászonra. Néhány évvel ezelőtt felfigyeltek a munkáimra és azt a biztatást kaptam, hogy ne csak magamnak fessek. Ekkor jött az ötlet, hogy összekapcsoljam a divathoz fűződő szenvedélyemet a festészettel.

Miért ez fogott meg téged a legjobban a művészi ágak közül?

Gyerekkoromtól kezdve imádok rajzolni, festeni. Emlékszem, hogy iskola mellett délutánonként művészeti csoportokba jártam, ahol mindig valami újjal gazdagodott a tudásom. Később a Szegedi Divatiskolába jártam, ahol divattervezést tanultam. Volt egy kollekcióm aminek az inspirációs témája a szegedi Reök Palota volt. A palotára jellemző szecessziós vonalakat vittem bele a ruhákba, az épületen található vízililiomok pedig textilfestés formájában keltek életre. Valahol már ott is arra törekedtem, hogy a divatot összekapcsoljam a festészettel.

unnamed_10_1.jpg

unnamed_11_1.jpg

unnamed_5_2.jpg

Amikor Londonba kiköltöztem olajjal és akrillal kezdtem el festeni vászonra. Egyik alkalommal ültem a festményem előtt (Limit of love) és azon ábrándoztam, hogy mennyire szeretném ennek a festménynek a színeit magamon viselni. Elkezdtem gondokozni a különböző textilfestési eljárásokon és arra a döntésre jutottam, hogy a selyem tudná leginkább visszaadni ennek az alkotásnak a hangulatát. Beszereztem minden szükséges kelléket, megnéztem néhány selyemfestéssel kapcsolatos videót és belevágtam. Egyből beleszerettem ebbe a festési technikába és azóta is ragaszkodom hozzá. Elvarázsolt a színek ragyogása és a pillanat ereje. A különböző szakkönyvek és videók főleg a kezdetekben voltak nagy segítségemre. Ma már rutinosan használom selyemfestést és a saját kísérletezéseim során is tanulok.

Milyen út vezetett a London Fashion Week-ig? 

Londonba azzal az elhatározással mentem, hogy a divatszakma minél több területén kipróbáljam magam. Kezdetben kirakatrendezéssel foglalkoztam, később personal shopper voltam egy luxus áruházban. Szabad időmben egy afrikai tervezőpárossal dolgoztam. Így volt lehetőségem stylistként segíteni a munkájukat és részt venni a London Fashion Week-en. Ez azt jelenti, hogy megállás nélkül folyamatosan dolgoztam, ami jelen pillanatban is igaz az élet stílusomra. Voltak mélypontok de olyankor is próbáltam csak a céljaimra összpontosítani. Végül sikerült eljutnom arra a szintre, hogy az összes eddig szerzett tapasztalatomat a saját divat márkám építésébe fektessem. 

press_mystic_purple.jpg

A korábbi években már sikerült bekerülnöm a divathét kisszobájába, hiszen kendőimet bemutattam a  Fashions Finest Show keretein belül. Ez a nagyon rangos esemény arra hivatott, hogy támogassa a fiatal dizájnereket abban, hogy bejussanak a londoni divatéletbe. Az első igazi áttörés pedig 2013-ban volt, amikor a Pure London divatkiállításon debütáltam első kollekciómmal – luxus kategóriában. Úgy gondolom, mindezek kellettek ahhoz, hogy most 2015-ben beválogassanak a Vodafone London Fashion Weekend-re.

Milyen stílusban festesz?

Amihez kedvem van vagy ami megihlet de leginkább absztrakt stílusban festek illetve sokszor látható emberi alak a kendő középpontjában, ezeknek a munkáimnak óriási sikere van. Az új kollekcióm címe Rainbow Maker, amit talán úgy fordíthatunk le, hogy szivárvány készítő. Nem véletlen, hogy ezt választottam a kollekcióm inspirációs témájának. Elég gyakran látok szivárványt. Abban a szerencsében van részem, hogy a London északi részén található stúdiómból fantasztikus kilátás nyílik a városra. Amikor szivárványt látok, ugyanaz a csodálat tölt el, mint gyerekként, amikor mindent megadtam volna azért, hogy kézzel is megérintsem ezt a gyönyörű égi jelenséget. A mai napig él bennem ez a vágy. Az új kollekcióm ezt az élményt hivatott közelebb hozni a kendő viselőjéhez.

unnamed_9_1.jpg

unnamed_12_1.jpg

Szerinted mitől sikeresek a kendőid?

Egyrészt úgy látom, hogy az emberek keresik a színeket, az egyediséget a tömeg szürkeségében. Hiszem, hogy a kendőim hangulat javítóan hatnak viselőjükre még ebben a szürke londoni időben is. Másrészt pedig minden kendőmnek története van, főleg az indítja el a fantáziát ahol ember alak is látható. Persze én leginkább a viselőjükre szeretem bízni, hogy ki hogyan meséli el ezeket. 

Egy kendő, több variáció

Legtöbb kendőmre igaz, hogy többféleképpen meg lehet kötni úgy, hogy a különböző színek kerüljenek előtérbe, ezáltal többféle kiegészítőt nyerhetünk egyetlen egy kendővel. Az öltözékünknek és a hangulatunknak megfelelően variálhatjuk, hogy a kék szín vagy a zöld szín legyen domináns amikor viseljük. 

picmonkey_collage_34.jpg

picmonkey_collage2_4.jpg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása