PandArte

A tündéri dekorációk mestere

2016. február 10. - PandArte

Egyszerűen imádom Ildo stílusát! Korábban a sütis blogját követtem, legújabban pedig a saját grafikás munkáiért rajongok. Amint rájuk pillantok, egyből jó kedvem lesz:) Olyan báj és harmónia árad a desszertasztal dekorációiból, az ajtódíszeiből, vagy éppen a legújabb, horgolt nyuszijaiból, ami azonnal magával ragad ... legszívesebben mindegyikből tartanék egyet otthon!

picmonkey_collage_53.jpg

 " A sütik tündére " címmel korábban már bemutattam nektek Ildot, és az ő desszert blogját, de azóta nagyobb hangsúlyt fektet a saját grafikai munkáira, amiket Magnolia néven készít! Érdemes ezt az oldalát is megismerni.

" A Magnolia egy több szálon futó történet eredménye. Egyrészt a sütis blogomból, a Tündérsütiből nőtte ki magát, ott kezdtem torta és cupcake dekorációkat gyártani a saját alkotásaimra. Másrészt volt  már egy Meska boltom, amiben mindenféle, főként papír alapú ajándéktárgyat árultam: saját grafikás poháralátéteket, hűtőmágneseket, képeslapokat, naptárakat.

A kettőt gyúrtam tulajdonképpen össze, és kezdtem jobban a desszertasztalok, szülinapok, esküvők, gyerekzsúrok dekorációira koncentrálni, és így született meg tavaly nyáron a Magnolia. "

collage08.jpg

Mikor kezdtél el rajzolni és grafikával foglalkozni?

Az első, és legszebb emlékem 2. osztályos koromra nyúlik vissza, amikor is az osztályfőnököm ( aki valójában egy festőművész volt), kihívott rajzórán a tanári asztalhoz, és amíg a többiek falevél tanulmányt rajzoltak, én kifesthettem az általa rajzolt farsangi plakátot. A mai napig hálás vagyok Lonci tanító néninek, amiért ecsetet adott a kezembe.

Innentől tulajdonképpen a rajz és az alkotás végigkísérte az életemet, dolgoztam Kecskeméten a rajzfilmstúdióban, rajztanárként diplomáztam Kaposvárott, tanítottam is néhány évig felsős diákokat, illusztráltam könyveket, gyerekmeséket, aztán az elmúlt években kicsit elsodort az élet, de én foggal-körömmel kapaszkodtam vissza a kreatív vonalra, mert nem is tudnék létezni alkotás nélkül.

02_2.jpg

img_0350.JPG

img_1195.JPG

Hogyan jellemeznéd a stílusodat?

Játékos, bohém, bájos, ugyanakkor letisztult munkákra törekszem. A pasztell színeim a vintage stílust idézik, de imádom a minimalista, skandináv irányvonalat is. Alapelvem a "kevesebb mindig több", szeretem ha valami nincs agyonragozva, csak egyszerűségében szép és harmonikus. Az összhang nagyon fontos számomra, a részletekre és a maximális precizitásra nagyon odafigyelek.

12605274_928623347235114_3634555003588625399_o.jpg

collage07.jpg

Több munkád is horgolással készül, ez a kézműves technika hogyan csatlakozott be a grafikák mellé?

Horgolni a nagymamám tanított gyerekkoromban, és sokáig nem izgatott a dolog. Pár éve fedeztem fel, és leginkább az motivál, hogy  rövid idő alatt, hamar, kézzel fogható, pici dolgokat alkossak. Állandó az időhiányom, így eszembe se jutna pulóvert vagy takarót horgolni, mert valószínűleg évek alatt sem lennék kész velük:) Igyekszem kicsit modernizálni, maivá tenni a készült tárgyakat, egyrészt színekben, a hozzám közel álló pasztell árnyalatokból dolgozok, másrészt olyan mintákat, formákat keresek, amik nem feltétlen a nagymamáink munkáit idézik.

Honnan szoktál inspirálódni?

A Pinterest nagyon jó barátom, de sok hazai és külföldi kézműves munkái is inspirálóan hatnak rám. Viszont rengeteg olyan ötletem van, aminek nincs előzménye, egyszer csak kipattan a fejemből, és alig várom, hogy elkészíthessem belőle az első darabot. Így születtek az ajtódíszeim, a nyuszigirland, és a legnépszerűbb termékem, a fotóról rajzolt tortadekoráció is.

img_9846.JPG

img_1206.JPG

img_1123.JPG

img_0943.JPG

Hogy van időd ennyi mindenre, hiszem mindemellett tanárnőként dolgozol?!

Hát, bevallom őszintén, a "szabadidő" fogalmát már jó ideje nem ismerem :) Mostanában valóban nagyon feszített tempót diktálok magamnak, ami valószínűleg hosszútávon nem is tartható,  de a végzős csoportomat szeretném még elkísérni az érettségiig, így ha nehéz is, de tanév végéig mindenképp kitartok a kettős élet mellett. Aztán természetesen az az álmom, hogy az alkotásé lehessen a főszerep, és minden energiámmal a Magnoliára koncentrálhassak.

Van konkrétabb, jövőbeli terved?

Első körben szeretném valahogy elintézni, hogy 48 órából álljon egy nap :) Viccet félretéve, rengeteg ötletem és tervem van, ezek közül most a készülő webshop a legfontosabb és a legaktuálisabb. Ha félre tudnám picit tenni a maximalizmusomat, akkor már kész is lehetne, de sajnos a design terén nem igen tudok kompromisszumot kötni. Bár azt gondolom egy grafikus ne is tegyen ilyet. :)

Már készülök a Húsvétra mindenféle dekorációval, vannak terveim Anyák napjára, közben úgy terveztem, hogy 2016 a gyerekek éve lesz a Magnoliánál, így gyerekszobai dekorációk terén is vannak még ötletek a tarsolyomban. Sok még a teendő, de imádom a munka minden percét!

Magnolia Facebook oldal
Meska bolt

aedfd858-dd65-467d-8bdf-0827f9abce2d.jpg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása