PandArte

Varázslatos élmények az Őrségben

2019. szeptember 15. - PandArte

Idén felfedeztünk egy igazán mesés helyet az Őrség szívében. A Kosbor Panzió egy hatalmas erdőszéli birtokon terül el, ahol a nap minden percében megérint a természet csodája és nyugalma! Az erdő illatába, a madarak csicsergésébe, a napfény simogató sugaraiba annyira bele tudsz feledkezni, hogy haza sem szeretnél jönni:)

Minket teljesen elvarázsolt ez a hely, most voltunk először együtt az Őrségben és ebben a panzióban Magyarszombatfán, de biztosan visszatérünk még. Nem lehet megunni azt az élményt, hogy van egy óriás teraszod, amire ha kilépsz, már az erdőben találod magad, hogy hatalmasakat sétálhatsz a birtokon, és bármikor megpihenhetsz egy kényelmes ágyon, hogy gyűjthetsz mindenféle őszi termést és virágot, és hogy finomabbnál finomabb reggelivel és vacsorával kényeztetnek minden nap.

Ági, a Kosbor Panzió tulajdonosa, fantasztikus helyszínt talált ahhoz, hogy itt igazán békésen érezzük magunkat! " Mi azon vagyunk, hogy vendégeink meghitt élményekkel gazdagodva térjenek haza. Tudjuk, mennyire élvezetes a Kosbor birtok csendje, a balzsamos levegő. Meghitt keri pihenőinkben – az Almafánál, a Kuckóban, az Árnyékosban vagy a Nyíresben - kényelmes párnák, takarók, olvasnivaló, mécsesek várják a pihenni vágyókat. Az igazi kényeztetéshez pedig napközben frissítőket, finom falatokat, különleges kávét szolgálunk fel, azt hiszem ennél nem is kell több " - meséli nekem Ági az egyik teraszon, miközben a reggeli kávénkat szürcsölgetjük.

A házunk az óriás terasszal, mellette a képen az út az erdőbe, erre néz a terasz:)

Ez pedig a ház másik fele, itt beszélgettünk Ágival, amikor Ármin épp engedte:)

Ági férjével Budapest 5. kerületéből költözött az Őrségbe! " Kezdtük megunni a zajt és a zsúfoltságot, ezért szép lassan, de arra a döntésre jutottunk, hogy költözünk. Közben egyébként a szakmámat is a háttérbe helyeztem ( a külkereskedelemben dolgoztam ) mert már jó ideje érdekelt a vendéglátás. Mi nagyon sokat utaztunk és láttunk, ezért konkrét elképzeléseim voltak arról a helyről, amit keresek és ahová felépíthetjük a panziónkat. Szerettem volna, ha turisztikai szempontból vonzó a környék, olyan helyet kerestünk, ahol lehet gombászni, ahol van erdő és hegyvidék, és csendes, rendezett, nyugodt a falu is.

Minden egyes hétvégén jártuk az országot, 10 km-es körökben kezdtünk el Budapesttől távolodni fokozatosan, így utaztuk be a helyeket. Kb. 100 km-es távolságra voltunk a fővárostól a Bükk térségében, amikor teljesen véletlenül egy munka miatt az Őrségbe kellett jönnünk, és akkor első látásra szerelembe estünk! Számunkra minden szempontból tökéletes volt ez a vidék:) Plusz egy évbe telt, mire megtaláltuk ezt az ingatlant, amiből a Kosbor Panzió megszületett, addig minden hétvégén utaztunk ide és kerestük a megfelelőt. A hosszas átalakítások és felújítások után, 2011 januárjában nyílt meg a vendégek előtt, de azóta is minden évben kitalálok valami újítani valót! "

Nem csak kívülről mesés ez a panzió, a szobák is gyönyörűek, hangulatosak, és nagyon jó kialakításúak, még a kétágyas szobáknak is nagyon jó a téraránya! Amik közül választhattok, az négy egyedi, stílusos lakosztály, antik bútorokkal és minden kényelemmel felszerelve. Mindegyikben külön hálószoba, benne extra nagy franciaágy, nappali és fürdőszoba. Valamint öt egyedi, antik bútorokkal berendezett kétágyas szoba, egyikük akadálymentesített, kerekesszékkel is könnyen használható. Mindegyikhez tágas, jól felszerelt saját fürdőszoba tartozik. Mi egyébként a Villa lakosztályban szálltunk meg, de itt találjátok az összes többi szobát is.

A nagy állatbarátoknak pedig van egy jó hírem, a Kosbor Panzió abszolút kutyabarát hely, úgyhogy lehet hozni a kicsi és nagy kedvenceket is:)

Miután szépen körbejártuk a birtokot, elindultunk felfedezni a környéket. Az Őrség tökéletes választás egyébként, ha szerettek kirándulni, gyalog és autóval is! Egyből a panzió mellett van egy vadászkiállítás, ahol szarvasokat is lehet simogatni, ide bicajjal is el tudtok tekerni, azt is tudnak adni Ágiék:)

Aztán mindenképpen nézzétek meg Szalafőn a skanzent és a játszóteret! A műemlékegyüttes melletti játszótér látványos és szórakoztató játékokkal várja a gyerekeket, amik szinte kizárólag fából és egyéb természetes anyagokból készültek. A skanzennel szemben pedig étterem, szuveníres kisbolt és egy szuper belső játszóház várja a gyerekeket, ami egy népmesén vezeti végig őket, miközben kipróbálják az izgalmas játékokat:)

Egy aktuális program: Idén Szeptember 27-29 között lesz az Őrségi Tökfesztivál, amely hagyományos tökmagolajütéssel, kirakodóvásárral, színházzal, koncerttel, bölénytúrával, rengeteg finomsággal és még számtalan nagyszerű eseménnyel vár Titeket!

Még egy kis extra kényeztetés: Szeptember közepétől finom sütiket, apró szendvicskéket, forró csokit, habos kakaót, később sült gesztenyét és forralt bort kapnak a vendégek a Kosbor Panzió kertjében – hiszen itt az ősz, vége a jeges limonádé és jégbe hűtött prosecco korszaknak:)

Ha bejártátok a közeli környéket, autózhattok kicsit messzebbre is! Rengeteg felfedeznivalóval szolgálnak a szomszédos Szlovénia és a közeli Ausztria dimbes-dombos tájai, középkori városkái, gyógyító termálvizei, illetve remek éttermei és borászatai is. Ellátogathattok Lendvára vagy Ptujba, fürödhettek a Hundertwasser által tervezett Bad Rognerben vagy elleshetitek a csokikészítés titkait a Zotter csokoládé-manufaktúrában:)

Ezt a posztot a Kosbór Panzió támogatta!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.