PandArte

Egészséges receptek Halász Évi-től!

2020. április 15. - PandArte

Farkas-Halász Évi feleség, anyuka, blogger, vállalkozó. 2015. áprilisában az első kislányát várta, amikor elkezdett blogolni, egészséges életmód, gasztronómia, anyaság témakörökben. Azóta már három gyermeke van, 8 éve írja a blogját és megjelent az első recept könyve, ami óriási sikert aratott:) 

9n3a9866_1.jpg

Mivel foglalkoztál a a blogod előtt?

A gyerekek születése előtt egy nemzetközi szállítmányozási vállalat győri fiókjában voltam a fiókigazgató mellett ügyvezetői asszisztens. Tulajdonképpen én voltam a főnökasszonyom jobbkeze, segítettem a munkáját, de részt vettem különféle tenderek előkészítésében. Izgalmas feladat volt, szerettem azt az időszakot is.

Mióta szeretsz főzni, sütni, és mikor kezdted el dokumentálni?

Mióta az eszemet tudom érdekel a gasztronómia világa. Már viszonylag korán, tinédzser éveim közepén megtanultam főzni az alap dolgokat, és nagyon szerencsés helyzetben vagyok, mert a családban mindenki nagyszerűen süt-főz. 2012-ben regisztráltam az Instagramra, ott kezdtem el megosztani a süteményeket, ételeket, amiket készítettem.

9n3a9879_1_1.jpg

7i2a5182_1.jpg

Milyen stílusbeli mérföldkövei vannak a receptjeidnek? Biztos változtak az évek alatt az irányzataid:)

Kezdetben még nagyon egyszerű ételeket, süteményeket készítettem, aztán az évek alatt ahogy megismerkedtem egyre több és több reform alapanyaggal, úgy lettem bátrabb a konyhában is. Sok nyersanyag tesztelése, olvasása és tapasztalata után egyre több sikerélményem lett. Mai napig ez a legkedvesebb elfoglaltságaim egyike, imádok örömet okozni a családomnak, barátaimnak, olvasóimnak a receptjeim által.

Ahogy haladtam előre az időben, maradtam a könnyen elkészíthető receptúráknál, de egyre látványosabb, krémesebb süteményeket alkotok, és próbálok több húsmentes étel receptjét is megosztani a közösségi média felületeimen.

" Mikor lesz már receptkönyv?:) "

Nyolc éve, miután regisztráltam az Instagramra, akkor már több követőim is megkérdezte, hogy "Jók a receptek Évi, mikor lesz már receptkönyv?" :) Akkor elültették a gondolatot a fejemben. Az évek alatt egyre nagyobb lett a vágy, hogy tényleg elkészüljön a könyv, így két éve belevágtam, és elkészítettem a kéziratot. Ez lett végül a nemrég megjelent, " Receptek és ötletek, nem csak anyáknak! " című könyvem:)

Miután elkészült a kézirat, megkezdődött a kellékek beszerzése a fotókhoz, ebben a Csipkelengye és a Skandi Trend volt nagy segítségemre. Ezután pedig fotós barátnőmmel és druszámmal (Éva Halász Photography) tíz héten keresztül fotóztuk a könyv receptje alapján az elkészült ételeket, desszerteket. Biztosra mentünk, a kézirat alapján sütöttük meg a finomságokat, hogy tuti minden klappoljon. A folyamat a grafikai munkálatokkal folytatódott, amiben Samu Cynthia volt hatalmas segítség, együtt terveztünk, ötleteltünk. Végül pedig a győri Palatia Nyomda végezte el a nyomdai feladatokat. Igazi csapatmunka volt, amiért nem lehetek elég hálás a könyvön dolgozó embereknek. A férjem nélkül nem jöhetett volna létre a könyv, nem csak lelkileg, de fizikailag is segítette és inspirálta a könyv létrejöttét.

7i2a5133_1.jpg

Hol lehet megvásárolni?

2019. november végétől lehet rendelni a könyvem, a blogomon keresztül, illetve Budapesten a Cserpes Tejivókban, és Kapuváron két üzletben is be tudják szerezni az érdeklődők. A pontos beszerzési listát, és minden egyéb rendelési információt megtalálható az anyakentisfitten.blog.hu-n.

Szeretettel ajánlom a könyvem mindenkinek, akit egy kicsit is érdekel az egészséges életmód világa, és azt is meg szeretném mutatni, hogy egészen egyszerű reform alapanyagokból is készíthetünk olyan finomságokat, amik vetekszenek hagyományos társaikkal. A könyvben szereplő ételeket bárki, akár kezdő háziasszony is el tudja készíteni, és garantált sikerélményben lesz része.

Évit megkértem, hogy osszon meg Veletek pár receptet a könyvből, hogy kapjatok egy kis ízelítőt a szuper receptekből! Itt olvashattok is egy reggeli, ebéd és vacsora ötletet: 

 Reggeli - Alakbarát kakaós csiga

 

Hozzávalók a tésztához:

250 gramm túró
250 gramm teljes kiőrlésű zabliszt
1 dl kókusztej
3 ek. kókuszolaj
1 tojás
100 gramm poreritrit

A töltelékhez:

2 ek. cukrozatlan kakaópor
és ízlés szerint poreritrit

Elkészítés:

Egy keverőtálban összedolgozzuk a tészta hozzávalóit, jól átgyúrjuk. Ha nagyon kezelhetetlen a masszánk, adjunk még hozzá lisztet nyugodtan. A lényeg, hogy nyújtható tésztát kapjunk. Egy sodrófa segítségével téglalap alakúra sodorjuk, majd a tésztánkra tetszőlegesen (előre összekevert) kakaós eritritet szórunk. Jó szorosan felcsavarjuk, majd ujjnyi vastag szeleteket vágunk a tésztából. Sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük a csigákat, és előmelegített sütőben 180 fokon kb. 12-15 percig sütjük őket.

alakbarat_kakaos_csiga_1.jpg

Ebéd -  Póréhagymás burgonyakrémleves

 

Hozzávalók:

 2 db póréhagyma
1 gerezd fokhagyma
4 db közepes méretű burgonya
1 liter víz
250 ml rizstejszín
1 ek. kókuszolaj
só, bors

Elkészítés:

A póréhagymát felkarikázzuk, majd egy közepes méretű lábasban elkezdjük pirítani. Hozzáadjuk az 1 gerezd apróra vágott fokhagymát, a burgonyát és felengedjük a vízzel. Amikor már puhára főtt a krumpli, turmixgépbe öntjük, (vagy lehet botmixerrel is),  és hozzáadjuk a rizstejszínt. Sózzuk, borsozzuk (ételízesítő is mehet, ha valaki használ), majd visszaöntjük a lábasba még egy-két percig főni.

porehagymas_burgonyakremleves_1.jpg

Vacsora - Padlizsánkrém, ahogy én készítem

 

A padlizsán, vagy más néven tojásgyümölcs sokféleképpen elkészíthető. Egyik legismertebb módja, hogy krémet készítünk belőle. Nagyon sok előnye van a padlizsánnak, például, hogy értékes tápanyagokat és vitaminokat tartalmaz, és a szénhidráttartalma is nagyon alacsony, ugyanis rengeteg víz található meg benne. 100 gramm padlizsán 92 gramm vizet, 6 gramm szénhidrátot és 1 gramm fehérjét foglal magába.

Hozzávalók:

2 db közepes méretű padlizsán
fél lilahagyma
2 gerezd fokhagyma
só, bors ízlés szerint
50 gramm cukormentes majonéz
50 gramm tejföl

Elkészítés:

A padlizsánokat félbevágjuk és lefordítva őket egy tepsiben 180 fokon, légkeverés nélkül készre sütjük őket. Ez kb. 50 perc-1 óra. Az a lényeg, hogy puha legyen. Míg sülnek a padlizsánok, előkészülünk. Apróra vágjuk a hagymát, fokhagymát. Amikor készre sültek a zöldségek, egy fa, műanyag vagy króm kanállal kaparjuk ki anbelsejüket. Fontos, hogy ne alumínium kanállal dolgozzunk, mert megfeketedik tőle a padlizsán. Végül a fűszereket, hagymákat, a majonézt és a tejfölt is hozzáadjuk. Szerintem az íze másnapra a legfinomabb, jót tesz neki, ha egy kicsit pihentetjük a hűtőben.

9n3a7658_1.jpg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása