PandArte

Rendszerezés könnyedén, esztétikusan!

2020. szeptember 23. - PandArte

Egyre erősebben érzem a saját életemben, hogy mennyire fontos a rendszeresség,, a rend szeretete, pláne anyukaként és home office válallkozóként! Őszintén, elég erős vagyok abban, hogy szétessenek a napjaim, hajlamos vagyok halogatni vagy azokkal a feladatokkal kezdeni, amik könnyebbek és szívesebben foglalkozom velük. A vége ennek persze mindig a kapkodás és bűntudat, hogy nem úgy haladok, ahogy kellene.

Rájöttem, hogy a saját magam fejlődésének állok ellen, ha nem alakítom ki a saját rendszeremet. Így találtam rá Sára munkáira, szuper rendszerező jegyzeteire, amit szívesen megosztok Veletek is, hátha Ti is hasonló cipőben jártok:) Ha Ti éppen szuper idő - és feladatmenedzserek vagytok, akkor is találni fogtok nála csodaszép dolgokat!

sara.jpg

Mikes-Kovács Sára a betűk szerelmese, feleség, egy lassan egy éves kislány anyukája és a Sara&Co grafikai vállalkozás és webshop tulajdonosa. Bár a grafika jóval később került az életébe, mindig is vonzották a szép és harmonikus  dolgok. Az alkotás iránti vágy egész fiatalon kialakult benne. Anyukája kreatív emberként otthon mindig harmonikus, esztétikus környezetet teremtett körülöttük, apukája pedig sikeres vállalkozóként járt előtte, tőle is örökölte a vállalkozói vénát.

img_9323.jpg

Eleinte másnak tanult...

Közgázt tanultam a Kodolányi J. Főiskolán, majd turizmus-vendéglátást aztán egyik délután rájöttem, hogy bár nagyon szép és izgalmas szakma a turizmus, mégsem nekem való. Hiányzik az a teremtés, alkotás iránti vágy, ami úgy gondolom belénk/belém van kódolva. Ebben az időben már egy ideje elkezdtem magamtól megtanulni a grafikai szoftvereket és egyre jobban kezdett érdekelni a dolog.

Mondhatni nulla képzettséggel pályáztam külföldi -online- munkákra, amiből szép számmal nyertem meg egy párat, így került pl fel Dallas (Texas) egyik főutcájának a 15 méteres falára az egyik zenei album borító tervem mural-ja. Nagyjából ekkorra dőlt el bennem, hogy ez az utam, így beiratkoztam egy grafikai képzésre, és “the rest is history” ahogy szokták mondani… Vállalkozó lettem, és először az ismerősi körben, majd szépen egyre szélesebb körben segítettem cégeknek, alaptíványoknak arculati és egyéb grafikai megoldásokkal.

Ezek után, mikor indult el a Sara&Co webshop? 

A Sara&Co webshopom egy régóta dédelgetett álom megvalósulása. Mint a legtöbb iskolás lányt, engem is vonzott a színes, szép papír termékektől az illatos filcekig minden, és ebből nagyon nem is nőttem ki. A fél családom amerikai és a látogatások alkalmával is általában papír termékekkel volt tele a bőrönd hazafelé, hisz ott ennek még nagyobb divatja van, mint itthon. Miután férjhez mentem és elkezdtük a családbővítési projektet egyre inkább foglalkoztatott, hogy mi az amit szívesen csinálnék a gyerek majd gyerekek mellett és egyből beugrott, hogy eljött az én időm, így belevágtam. Azóta eltelt másfél év, és minden percét nagyon élvezem!

dsc00260.jpg

dsc09518.jpg

Miért alakult úgy, hogy kifejezetten rendszerező füzeteket tervezz és készíts?

Szeretem ha látom előre a hetem, a napom és általában tele van mindenféle listákkal az egész lakás. Vizuális típus vagyok, és szeretem ha átláthatóak a feladataim, pláne dolgozó anyaként ez most még inkább így van. A mai világban mindenkinek ott lapul az okostelefon a kezében, már a csuklónkon is vibrál valami kütyü, hogy ne felejtsünk el semmit sem, de úgy gondolom van abban valami szép és valami megnyugtató amikor kézzel írva, papírra vetjük fel a számunkra fontos dolgokat a héten. Nem mellesleg amikor ez egy igényes és esztétikus darab, akkor máris könnyebben megy és tényleg lehet az az asztalunk, konyhapultunk dísze is akár. Van valami egyszerű és nagyszerű a hagyományos, papír alapú tervezésben.

dsc00252.jpg

dsc00140.jpg

Pontosan jelenleg, miket lehet kapni Nálad, a webshopban?

Jelenleg heti tervezőket, heti menü tervezőt, napom tervezőt, kategóriákra bontott bevásárló listát, és to-do listákat árulok a webshopban, de a tervezők listája folyamatosan bővül, ahogy látom, hogy az igény is egyre nagyobb. Ezen kívül lakásdekorációs termékeket, illetve az őszi újdonság, hogy bögréket is elkezdtem tervezni és árulni. Bár a válaszok írásakor még csak pár napja elérhetőek a bögréim, ami az eladási számokból már biztos, hogy a magyar lányok elég magas százaléka bögre-függő, így biztosan állandó termékemmé fog válni ez is.

dsc00227.jpg

dsc00234.jpg

Mik a vásárlói kedvencek?

A tervezőkből a heti menü tervező a legkedveltebb, bár ezt szorosan követik a heti tervezőim. Ezen kívül összeállítottam egy letölthető kezdő kalligráfiai munkafüzetet amit ugyancsak sokan szeretnek, főleg a karantén idején tökéletes elfoglaltságnak bizonyult megtanulni ecsetfilccel írni. A modern kalligráfia jelenleg egy elég népszerű hobbi lett itthon is, sokan szeretnek elmélyülni a betű rajzolás világában, szerintem nagyon kikapcsol. Ezt lehet megtanulni az alapoktól a digitális munkafüzetem segítségével.

Ezeken kívül, vannak másfajta grafikus munkáid is?

A webshop mellett folyamatosan dolgozom grafikusként, főként logókat, arculatokat, könyvborítókat, és egyéb offline kiadványokat tervezek, amennyire időm és energiám engedi egy örökmozgó, életvidám gyerek mellett. Külön örülök, hogy rengeteg magyar vállalkozó anyukával sikerült már együttműködni és a következő időszakban is sokukkal kezdjük a közös munkát.

Facebook: @saraandcodesign
Instagram: @saraand.co
Weboldal&shop: www.saraandco.hu

dsc00243.jpg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása