PandArte

A legkeresettebb hazai divatillusztrátor

2015. január 20. - PandArte

Már évek óta találkozok Sápi Beáta munkáival a női magazinokban, hiszen gyönyörű divatillusztrációkat készít. Színes, egyedi stílusú grafikái nagyon szépen és finoman egészítik ki a különböző divatanyagokat, öröm nézni őket:) Nemrég személyesen is találkoztam vele egy sajtótájékoztatón, ahol jól elbeszélgettünk, nagyon aranyos, közvetlen lány, készítettem is vele egy interjút!

unnamed_4__2.jpg

Mindig is illusztrátornak készültél?

Nem készültem illusztrátornak, ez egy hosszas folyamat volt. Kiskorom óta szinte folyamatosan rajzoltam, és többféle művészeti ágban is kipróbáltam magam. A Képző-és Iparművészeti Szakközépiskolában üvegtervező szakra jártam, később pedig látványtervező diplomám lett (színházi díszlet- és jelmeztervezés). A mostani rajzaimra nagy hatással voltak a jelmeztervezői tanulmányok.

Akkor hogyan lett belőled illusztrátor? 

Az egyetem alatti 4 év folyamatos  figura és jelmezrajzolás után először divatfotózásokon kezdtem el dolgozni. Az ottani hangulat és tapasztalatok hatására alakult ki, hogy divatillusztrációkat szeretek a legjobban csinálni. Inkább az ábrázolásmód érdekelt, mint a tervezés.

beatasapi_silka21.jpg

picmonkey_collage2_2.jpg

Beát az idei Golden Globe - gála is megihlette

Mivel festesz, vagy rajzolsz? 

Szeretem a temperát és az akvarellt is. Szívesen használom vegyesen az eszközöket, kísérletezem az új technikákkal. Most az új kedvencem a filctoll, pedig pár éve még elképzelhetetlennek tűnt, hogy engem ez valaha is érdekel majd.

Ha kapsz egy megbízást, hogyan állsz neki feladatnak? 

Mindig az az első, hogy tanulmányozom az adott témát és utánajárok mindennek, ami azzal kapcsolatos. Készítek hozzá egy moodboardot, ami alapján kialakul a készülő kép hangulata. Utána jön a technikai rész, ki kell találni, hogy milyen eszközökkel tudom megjeleníteni a kívánt képet. Ezek után „már csak” meg kell csinálni.

Ez is többlépcsős, mert van hogy egy képet 5-6 különálló elemből építek össze a végén. Ezeket mind külön ki kell rajzolni. Általában nem is szoktam tudni hogy fog kinézni a kép, ez mindig a munkafolyamat közben alakítja magát. Sokszor van ,hogy él egy kész kép a fejemben arról, hogy majd milyen lesz, de ahogy alakítja magát a kép, elmegy egy teljesen más irányba, és köze sem lesz ahhoz, amit az elején elterveztem.

unnamed_4__1.jpg

1377081_598785820183495_466847021_n.jpgHa nem felkérés alapján dolgozol, te mit szeretsz a legjobban csinálni? 

A saját munkákat mindig élvezet csinálni. A legjobban a beauty képeimen szeretek dolgozni. Ilyenkor van idő ezeket finomítani. Mialatt a megbízásokon dolgozom, van hogy közben hónapokig dédelgetek magamban egy ötletet, és ahogy jut rá egy kis idő, sikerül letenni a lapra és az mindig boldogság.

Sokat festesz egyébként, abszolút ez tölti ki a mindennapjaidat? 

Sokat dolgozom, mert szeretem ezt csinálni, de emellett normális életem van barátokkal, találkozókkal, filmekkel, kirándulással, utazással...stb. Viszont van két szabály, amihez próbálom tartani magam: az alvásban és az evésben legyen meg a rendszer. Amúgy is szeretek aludni, mert minden nap álmodom valamit, amik nagyon érdekesek. Nehezen is tudok felkelni, mert minden reggel sztoriban vagyok és az ébredés olyan, mintha a film közepén kikapcsolnád a tv-t.  

1483070_638826712846072_334344174_n.jpg

unnamed_5__1.jpg

Általában a Nőkkel és a Divattal foglalkozol, vagy vannak más kedvenc területeid is?

A rajzban ez a érdekel a legjobban. Régebben készítettem képeket mesékhez is, de túl komolyak lettek, ezért egy időre felhagytam velük. Még mindig érdekel ez az irány is, csak meg téne találni a stílusomhoz illő írókat, történeteket.

Milyen jelentős munkáid voltak eddig, amikre büszke vagy?

Minden munkámat szeretem, mert minden egyes kis vonalkájuk kellett ahhoz, hogy most az legyen ami van. Ha mégis választanom kell, akkor a Marie Claire-es megjelenéseket és a La Femme magazinba készült divatanyagokat nagyon szeretem. A La Femme magazinnal kapcsolatban úgy érzem nagyon passzol a lap hangulata és stílusa a személyiségemhez. Szeretem a Lakatos Márk Stíluskalendáriumot is, mert nagyon egységes lett, illetve a Marriott Hotelnek készített Winter Wonderland anyag is jó emlék.

Most min dolgozol éppen? 

Dolgozom a portfóliómon, mert azt folyamatosan frissíteni kell. Emellett pedig több megrendelésem fut egyszerre, most főleg magánembereknek készítek akvarelleket, rajzokat, különböző festéseket

541704_512939182101493_375678205_n.jpg

picmonkey_collages.jpg

 www.beatasapi.com
Facebook oldal
Shop

picmonkey_collagep.jpg

 Bea rólam is készített egy illusztrációt, köszönöm:)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása