PandArte

Menő cuccok a 80 -as, 90 -es évekből!

2016. november 10. - PandArte

Nosztalgiázni jó! Imádom azokat a cikkeket amikben felfedezhetem gyerek - és kamaszkorom egy-egy ikonikus játékát, meséjét, helyszínét, design tárgyát vagy éppen illatát:) Kedvet kaptam, hogy én is összeállítsak egy 10+1 -es listát a kedvenceimről, vagyis azokról a dolgokról, amik a 80-as, 90-es években nagyon menőnek és nélkülözhetetlennek számítottak!
picmonkey_collage_96.jpg

1. Kezdjük is egy elképesztően jellegzetes illattal! Impulse dezodorok, amikből rengeteg színű és illatú variáció volt elérhető. Visszagondolva nagyon tömények és édesek voltak...A középső a klasszikus, a jobb oldali már egy újabb verzió, nekem még mindkettő volt. Emlékszem, sok ismerősöm úgy gyűjtötte ezeket a sprayket, mint a trófeákat...csak úgy sorakoztak a polcukon:)

imp.jpg

2. Még maradnék egy kicsit az illatoknál, hiszen imádtam a kádban a nagy Gabi habfürdőt, de a flakonokat talán még jobban:) Jó volt velük játszani a vízben, a DIY vonalat pedig már akkor lehetett gyakorolni, például hajót is lehetett készíteni a már üres dobozokból!

gabi-csalad_preview.jpg

Forrás: retronom.hu

3. BRAVO és Popcorn magazinok! Alig vártam a legújabb lapszámokat, suli előtt mindig beugrottam a helyi ABC-be értük! Persze azoknak örültem a legjobban, amikben az aktuális kedvenc sztárjaim szerepeltek. Ha cikk és poszter is volt róluk, akkor a mennyekben éreztem magam:) A BRAVO-ból a lefordított dalszövegeket mindig kivágtam, de magukat az újságokat is tonna számra gyűjtöttem!

brav.jpg

4. Ha már zenei újságok, akkor nem hagyhatom ki a 90-es évek meghatározó csapatait sem, a Spice Girls-t és a Backstreet Boys-t! Mindkettőt imádtam, a fiúkat persze jobban:) Nagy szerelmem Brian volt a BSB-ből, elképesztő mennyiségű képet, matricát, szöveget gyűjtöttem róluk, és rendeztem szépen albumba...jó sok időm volt még akkor erre:) Ezek egyébként valahol még mindig megvannak anyukám garázsába, hogy egyszer majd nosztalgikusan megváljak tőlük...Sajnálom, hogy már teljesen kimentek a divatból ezek a bandák, én nagyon bírtam ezt a korszakot!

how-the-spice-girls-made-me-a-better-global-citize_1500x670_q85_crop_subsampling-2.jpg

12734136_fd1b151bf20a4be0306288dd2c9c75c8_wm.jpg

5. Irány a szabadba, a játszó terekre és azokkal együtt is a masszív vas játékokra:) Az EU-s szabványok még messze elkerülték akkor ezeket a tereket, de így hosszú órákat töltöttünk lent az ovi és suli után. Az én gyerekkoromban a gömb, rakéta, házikó és nyújtózó cica alakú eszközökön már többszörös festékréteg lakott, pergett is le szépen...imádtunk mászni, lógni és tornaórán tanultakat bemutatni ezeken a játékokon, pedig visszagondolva, eléggé veszélyesek voltak. 

jatszoter-szocializmusban.jpg

11449557_408906345419f50d87c68aeaac2d43c2_wm.jpg

Forrás: hirhatar.com

6. Ha retro, akkor Balaton, ha Balaton, akkor Pepsi...legalább is nekem, mert a nagymamám kis faházában egy óriási Pepsi matrica díszítette a hűtőt, és persze voltak ilyen poharaink, alátéteink és sörnyitónk is. Nagy gyűjtők voltunk, és milyen jól esett ez a hideg üdítő a meleg nyári napokon...

foto_2_4.JPG

pep_preview_1.jpg

Fotó: retronom.hu

14731319_1125431674170988_9108563017323511030_n.jpg

A Pepsi egyébként most visszatért a régi arculatához és logojához! Ennek örömére, készítettek is egy szuper kis programot, amivel saját magatok tervezhetitek meg a Gas Jeans pólótokat és Converse Shop tornacipőtöket. Már én is kipróbáltam, érdemes, mert minden nap kisorsolnak egy-egy nyertest, aki meg is kapja, amit tervezett:) Plusz, minden regisztráló 20%-os kedvezményt kap a converseshop.hu-n és a Gas Jeans üzleteiben.

nevtelen_5.png

7. Süsü minden mennyiségben! TV-ben, mesekönyvben és rongyosra játszott mesekazettákon! Csukás István ezzel talált be nálam a legjobban, nem tudtam megunni:) Szerintem vagyunk ezzel így páran, remélem a kisfiamnak is átadhatok majd még ebből egy kicsit!

susu.jpg

susu2-e1460214857662.jpg

8. Amikhez nem lehetett hozzányúlni, azokra szerintem mindig is emlékezni fogunk:) Egyrészt magasan volt, másrészt törékeny...Nekem például ilyen volt ez az időjárás jelző, ami egyébként tök pontosan működött. Eső közeledtekor a férfi jött ki a házból esernyővel, szép időnél pedig a hölgy volt kint. A mai napig lehet ilyet kapni, de én nem szeretném megkaparintani, mert akkor elveszne a tiltás varázsa...

id.jpg

9. Jaj de szerettem a LEGO Fabuland játékait! Ez a kettő, a körhintás és iskolatermes tuti megvolt, sőt, még meg is van! Lassan elő lehet bányászni őket, szépen megtisztítani, mert Ármin is imádni fogja szerintem:)

fabuland-merry-go-round.jpg

3647-1.jpg 
10. Így a végére elkapott a játékos kedv! A Babylon golyókkal és pálcikákkal igazán soha sem tudtam mit kezdeni, persze világos, mire kellett használni, de nem hozott lázba, ettől függetlenül élénken él benne az emléke...pláne annak, amikor össze kellett pakolni:)

bab.jpg

Forrás: retro.network.hu

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása