PandArte

Francia finomságok Karácsonyra!

2016. december 05. - PandArte

Havas csokis keksz, mellé sós karamell szósz, könnyed habcsók, házi készítésű narancslekvár és klasszikus mézeskalácsok...ahogy ezeket olvassátok, szerintem érzitek is a finom Karácsonyi illatokat:) Ha ezek mellé még finom kávéra is vágytok, akkor mindenképp nézzetek be a Café Flore-ba, ahová beköszöntött a francia hangulatú Karácsony! 

img_6376.png

Én nemrég ismertem meg a helyet, és hát minden Nőnek muszáj minimum egyszer elmennie oda! Tündéri enteriőr és isteni finomságok várja a vendégeket. A kávézó megálmodója Tóth Flóra, akivel készítettem is egy interjút, mert nagyon érdekes, hogyan lehet valaki kávézó tulajdonos teljesen a nulláról indulva...mindenkinek sikerülhet, ha elég kitartó és elszánt:)

Amikor megszületett az ötlet

Tavaly ősszel az Édesem, a Chez Dodo és a Pékműhely márkaépítési stratégiáiból írtam a szakdolgozatomat. Márk Szonjával, Vajda Józsival, Szalai Dórival és Váry Péterrel készítettem interjút. Chez Dodo-éknál 5 órás interjút vettem fel. Iszonyatosan lelkesen meséltek és egészen egyszerűen megirigyeltem a történetet, arra gondoltam, hogy én is szeretnék egy ilyen helyet, ahol igazán megmutathatom, hogy milyen vagyok, hogy mit szeretek és, ami ilyen mindennapi sikerélményekkel jár. Valahol itt kezdett el egészen konkrétan megfogalmazódni bennem.

img_6375.JPG

Idén januárban tudomást szereztem, hogy a Hattyú utcában kiadó ez a hangulatos helyiség, és el kellett döntenem, hogy most, vagy soha! Ilyen helyet nem lehet mindig találni, úgyhogy nálam fordítva volt. Először a hely talált meg, és utána már kifejezetten erre a helyre találtam ki a koncepciót. Amikor megálmodtam ezt a párizsi, franciás hangulatot arra gondoltam, hogy mindenképpen olyasmire kell építeni a koncepciót, amiért én nagyon tudok rajongani, ami szenvedély nekem, mert egy ilyen hellyel nagyon sokat kell foglalkozni és beletenni szívem-lelkem. Imádom Párizst és az, hogy van egy franciás hangulatú kávézóm nekem elég motiváció minden nap:)

15170789_1764810683770661_5805732864335200156_n.jpg

img_5963.JPG

 A nulladik lépés

A nulladik lépés az volt, hogy eldöntsem, hogy annak ellenére belevágok, hogy nem foglalkoztam vendéglátással előtte, tudtam, hogy ez nagy felelősség és hogy nagyon sok mindent nem tudok még. Feltettem magamnak a kérdést, hogy ha megkérdezik tőlem, hogy mivel foglalkozom, akkor milyen érzés azt mondani, hogy marketing tanácsadó vagyok (semmi extra:) és milyen érzés azt mondani, hogy van egy franciás hangulatú kávézóm. És hát az utóbbit annyival boldogabban tudtam kimondani. És azóta szerencsére már van, hogy elég csak azt mondanom, hogy a Flore az enyém:)

Az első lépés kevésbé volt romantikus, leültem és megírtam a koncepciót, azt a hangulatot, amit szeretnék megteremteni, hogy kik lennének a célcsoportom, milyen felújítási munkálatokat tervezek. A második lépés az volt, hogy repülőjegyet vettem Párizsba és szállást foglaltam 2 hétre, majd kutatómunkába kezdtem. Facebook, Instagram, TripAdvisor segítségével összegyűjtöttem 30 kávézót, cukrászdát, pékséget, amit érdemes meglátogatni. Párizsban a 2 hét alatt voltam 2 cukrászati tanfolyamon is, az egyik a Maison Lanotre-ban volt, innen hoztam a madeleine receptünket, amit most is készítünk a kávézóban. De alapvetően inspirálódni mentem ki, hogy átérezzem a franciás, párizsi hangulatot.

img_6382.JPG

img_6378.JPG

Pontos elképzelések

Bár nem vagyok szakmabeli, de volt elképzelésem arról, hogy milyen ételeket szeretnék a kávézóban látni. Kifejezetten koncepció volt, hogy nálunk jól lehessen lakni, ne csak napi süti és szendvics legyen, mint a specialty kávézókban. Desszertekből, sütikből az egyszerű, házias dolgokat szeretem. A túl mű, ipari, fine dining nem az én világom. Például nálunk a tarte tatin az emblematikus süti. Ez nagyon egyszerű, sok alma, kis tészta. 

Különleges Café Flore Karácsony

Én pont aznap este voltam hivatalos a kávézóba, amikor elkészült a Karácsonyi dekoráció :) Ebben is, csak úgy, mint az eredeti enteriőr kialakításában, Varga Judit bloggerina társnőm és diy szakértő segített rengeteget Flórnak. Az idei karácsonyi hangulat fő motívuma az Eiffel - torony, de nem csak látványban készültek rengeteget erre az időszakra! 

img_6379.JPG

img_6377.JPG

Az első Flore karácsonyra apró, ajándéknak is tökéletes finomságokkal és a finomságokhoz való egyedi csomagolással készültünk. A karácsonyi csemegék csomagolását a dekorációhoz hasonlóan menta-fehér színben és mini arany Eiffel tornyokkal álmodtam meg. Hogy miket is rejtenek a gyönyörű ajándékdobozok, és hogyan lehet rendelni, azt itt találjátok. 

_dsc0748.JPG

15135994_1766100273641702_7797298655218043380_n.jpg

Ezeken kívül a téli szezonban fadobozban sült camambert sajt, narancslekvárral, baguettel, aszalt szilvával töltött pulykamell körtés salátával, sajttál van a menüben. Citromos madeleine kandírozott citrom kockákkal, tarte tatin, francia csokitorta, narancsos brownie és mandarinos clafutis szerepel a repertoárban.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása