PandArte

Cheesecake tanfolyamon jártam

2011. november 13. - PandArte

Már régóta kacérkodtam a gondolattal, hogy kipróbálnék egy főzőiskolát. Kíváncsi voltam egy ilyen óra hangulatára, ízére, na és persze arra is, hogy jómagam hogyan is működnék egy ilyen szituációban. Otthon is szeretek főzőcskézni, leginkább a páromat vagy anyukámat kényeztetem, de a barátnőimmel is szoktunk thai esteket tartani. A minimális alapok és a lelkesedés tehát a birtokomban volt, amikor jelentkeztem a Chefparade Főzőiskola cheesecake tanfolyamára.

  DSC_0033   DSC_0092

Hogy miért épp a sajttortákat választottam? Egyrészt valamiért nekem mindig is bonyolultnak tűnt az elkészítése, ezért érdekelt, hogy valójában is az – e, másrészt pedig a barátom imádja őket, így itt volt az ideje, hogy egy kicsit képezzem magam. A kurzuson kiderült, hogy nem is egy, hanem egyből négyfajta sütit is sütünk majd, mindezt három óra alatt…nos, eleinte ez kicsit lehetetlennek tűnt, aztán ahogy haladtunk a receptekkel rájöttem, hogy a sajttorta elkészítése egyáltalán nem nagy ördöngösség.

  DSC_0058  DSC_0035

A kiváló alapanyagokat és konyhai eszközöket természetesen mindig a hely biztosítja, ez azért kicsit megkönnyíti mindenki dolgát, hiszen nem nekünk kell beszereznünk azokat, ráadásul a munka után a rengeteg koszos edény sem ránk vár a mosogatóban, a finomságokat viszont hazavihetjük magunkkal. Ilyennek képzelném el az igazi álomkonyhámat otthon is. A tanfolyam azonban mit sem érne egy profi szakember nélkül, aki összetartja az egész órát, lelkesen magyaráz, segít és bátorít. Nálunk Csiszéri Dóri volt a chef, aki a Chefparade Csoki és süti műhelyének vezetője.

  DSC_0018  DSC_0080
  DSC_0126  DSC_0134

Dóri végig precízen kalauzolt el minket a négy recept között, hiszen nem sorrendben haladtunk…volt, hogy elkészítettük például az egyik süti alapját, utána pedig a másik krémjét, attól függően, hogy mit mennyi ideig kell pihentetni, vagy sütni. Nagyon türelmesen figyelt arra, hogy a párok bevárják egymást, senki se haladjon túlzottan előre, vagy maradjon le, a munka közben pedig még meg is kínált minket a frissen elkészült sós péksütijével. Bevallom őszintén eléggé szükségünk volt már erre az ízre, mivel a készülődés közben rengeteg édeset kóstoltunk.

  DSC_0140   DSC_0139
  DSC_0112   DSC_0147

Amellett, hogy kis túlzással tényleg gyerekjáték elkészíteni ezeket a desszerteket, az is meglepő volt számomra, hogy milyen hamar megsül a cheesecake. Az ízekről pedig ne is beszéljünk! Leginkább a tradicionális New Yorki-i és Chilis-csokis tortát zártam a szívembe, amihez még fahéjas, vaníliás, ánizsos málnaöntetet is készítettünk, mennyei volt. Persze a mascarpones-kivis és ricottás-csokidarabos sütikből sem maradt otthon egy morzsa sem.

  DSC_0158  DSC_0152
  DSC_0167  DSC_0169  DSC_0162

Mindenkinek csak ajánlani tudok egy ilyen foglalkozást, mert nagyon sok pozitív energiával tölt fel, amellett hogy közben finomakat is falatozol. Szerintem a legjobb, ha a barátnőiddel veszel részt rajta, mert örök élmény marad, de így karácsony közeledtével szerintem ajándék ötletnek is nagyon jó. Nekem annyira megtetszett ez hangulat, hogy már jelentkeztem is egy következő tanfolyamra, ahol, szintén Dórival, mikulás csomagba való kézműves bonbonokat fogunk készíteni. Alig várom!!! A Chefparade Főzőiskoláról és különleges szolgáltatásairól, mint például a csapatépítős vagy leánybúcsús főzés, még többet olvashattok a trendmagazin.hu oldalán, ahol Dórival még egy hosszabb interjút is készítettem.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása